Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Maкларън и Алпин подкрепят евентуално влизане на Андрети в F1

Maкларън и Алпин подкрепят евентуално влизане на Андрети в F1

455
0
Майкъл Андрети
Майкъл Андрети; снимка: Индикар

Oпитът на Андрети да влезе в F1 бе подкрепен от два отбора на стартовата решетка. Това са Макларън и Алпин. Синът на Марио Андрети е получил одобрение от шефа на Макларън Зак Браун, както и от този на Алпин Лоран Роси.

Майкъл Андрети няма подадени официални документи за създаване на нов отбор във Формула 1, но шумът около намеренията му продължава. 59-годишният американец вече лично разказва за плановете си, след като баща му Марио обяви първоначално идеята, а след това оповести още подробности.

Въпреки ентусиазма на тима на Андрети, отговорът на ФИА едва ли ще е толкова ентусиазиран. Ръководният орган смята, че това не е най-подходящият момент за разширяване на стартовата решетка.

Директорите на Мерцедес и Ред Бул Тото Волф и Кристиан Хорнер бяха скептично настроени относно жизнеспособността на новия тим. Това ще включва входна такса от 200 млн. Целта й е да покрие потенциалния намален дял на другите екипи от приходите от телевизионни права.

„Ние сме абсолютният връх. Това е като Шампионската лига или NFL. Целта не е преразпределяне на франчайзи. Нещата не трябва да се случват така“, каза Волф.

Въпреки това Зак Браун е на друго мнение. Британецът смята, че е грешка да не бъде приета кандидатурата на бившия пилот на Макларън като шанс за разширяване на F1. Последният отбор, който е влязъл в шампионата е Хаас. Американците дебютираха в началото на сезон 2016. 

„Андрети е невероятно име и изключително достоверен състезателен отбор. Знаейки кои са неговите поддръжници и кой е той, те без съмнение ще ни помогнат да развием спорта в Северна Америка“, сподели Браун пред Motorsport.com

„Мисля, че отборите, които може да не подкрепят друг тим, са късогледи“, каза той. „Опитваме ли се да развиваме спорта? Или пък спазваме лошата тенденция, която е да мислим за днес, а не за бъдещето?“

„Трябва да приемете, че Андрети ще ни помогне да се развиваме в Северна Америка, което ще компенсира всяко разводняване [в приходите от телевизионни права]“, аргументира се Браун.

„Ако това са 100 милиона долара, могат ли да ни помогнат да увеличим приходите от спорта със още 100 млн. долара чрез телевизия и интерес към спорта? Според мен е така.“

„Отново мисля, че е твърде ограничено да не искаме други надеждни отбори да влизат поради разводняване“, настоя той. „Най-лесното решение след това е да продължим да търсим намаляване на разходите.“

„Освен това можете да имате само 12 отбора в шампионата.“, посочи той. „След като имате толкова, наистина сте в ситуация, в която единственият начин да влезете в спорта е да придобиете друг отбор. Мисля, че това също ще повиши допълнително стойността на всички екипи.“

Андрети вече се опита да закупи съществуващ отбор, като преговорите с Хаас и Алфа Ромео се оказаха неуспешни. Aко успее да влезе във Формула 1, то отборът най-вероятно ще използва задвижващи системи на Рено.

Що се отнася до качествата на Андрети, Браун каза, че има твърде малко имена в моторните спортове, които са по-уважавани. Самият Майкъл Андрети беше пилот на Mакларън през 90-те години на миналия век, преди да поеме управлението на Андрети Аутоспорт, който в момента се състезава в Индикар, Extreme E, Суперкарс и Formula E.

„Баща му е бивш световен шампион. Карал e за множество състезателни отбори от F1, сред които Ферари, Лотус, Aлфа Ромео и Уилямс“, аргументира се Браун. „Знам кои са финансовите му поддръжници и те са точно от типа инвеститори, които бихте искали в автомобилния спорт.“

Лоран Роси от Алпин подкрепи коментарите на Браун относно нуждата на Формула 1 да бъде по-отворена и отзивчива към потенциални нови отбори, които се присъединяват към световния шампионат.

„Мисля, че бих го приветствал“, каза той пред RaceFans. „Според мен Андрети би могъл да има този потенциал поради целия аспект на САЩ.“

„Ще видим. Мисля, че би било хубаво и би подправило нещата и на пистата, което е страхотно. По-добре е да има леко движение на йерархията в шампионата“, завърши Лоран Роси.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Andretti Global F1 Team (@andrettif1team)