Екипът на Макларън останал изумен от начина, по който Дженсън Бътън се справи с автомобила си във вчерашната Абу Даби. KERS-ът в болида на англичанина спря да работи около 15 тура след старта. На питуола откриха как да се включи пак, но пилотът трябваше да го прави на всеки няколко обиколки и нямаше яснота в нито един момент какво се случва с колата му. В крайна сметка обаче той се справи перфектно и спирането в бокса в последната обиколка на Марк Уебър му помогна да се качи на подиума.
– Люис [Хамилтън] направи великолепна надпревара, но работата на Дженсън не бива да се подценява. Непрекъснато се опитвахме да рестартираме KERS-а му, който обаче постоянно се изключваше. Той се стараеше да поддържа състезателно темпо и да пази позицията си, като същевременно трябваше и да се измъкне от трафика. Балансът на спирачките му никакъв го нямаше с това включване-изключване на KERS-а – обясни шефът на Макларън Мартин Уитмарш.
Той заяви, че Бътън се е справил перфектно с предизвикателството и подиумът е повече от заслужен при тази ситуация.
– Проблемите му започнаха някъде около десетата обиколка, изкара двайсетина тура без всякакъв KERS, а след това работеше на моменти. Рестартирахме го някъде към пет пъти. А работата му бе изключителна, тъй като грижите със системата влияят не само на времето за обиколка, но и на баланса, спирането, на какво ли не. И Дженсън бе с напълно различни характеристики на колата в завоите. Трудно ми е да си представя как се е приближавал до кривите, чудейки се „имам ли сега KERS, балансът на спирачките като хората ли е“. Това изобщо не е бесно както умствено, така и чисто физически – допълни англичанинът.
Самият Дженсън обясни още преди началото на уикенда, че за него би било по-хубаво да спечели още една победа до края на сезона, отколкото да съсредоточи вниманието си върху вицешампионската позиция в генералното класиране.
– Сутринта преди състезанието обсъдихме няколко различни стратегии с него – продължи Уитмарш. – Хареса ми, че той бе готов да поеме риск, стига да се отвори възможност. Не му пукаше особено за второто място в шампионата, колкото за победата в надпреварата. Нямаше проблем да застраши тази си позиция за сметка на победа. Според мен това е правилната нагласа, защото ние се борим точно да печелим надпревари, а не да задържаме определени места в шампионата.