През 2020 г. екипите във Формула 1 се разбраха да не правят големи промени по колите с цел пестене на средства заради предизвиканата от коронавирус криза. В Макларън обаче бяха сключили договор с Мерцедес далеч преди това за преминаване към задвижващите системи от Бриксуърт и решиха да не го отлагат. Това доведе до определени предизвикателства, с които другите екипи не се сблъскаха, посочи директорът на производствения отдел Пиърс Тин в интервю, публикувано на уебсайта на отбора.
View this post on Instagram
„Хората в производствения екип се трудят упорито през цялата година. Но време, когато наистина си изкарваш парите е януари и февруари. Това е най-трудният период. Има някои предизвикателства, но това е F1. Ако нямаш никакви проблеми, то вероятно не си достатъчно агресивен. Ако всичко е лесно и подредено, това обикновено означава, че изпускаш някакво представяне, тъй като не си достигнал лимита. Истинското предизвикателство не е да се произведе кола за представянето, а бързината на подобрение след него. Ключът е да не губиш време и ресурси за нещо ненужно.“
„Ние сме единственият тим, който трябваше да премине отново хомологация на шасито, защото останалите използват това от 2020-та и през 2021-ва. Промените, необходими за монтиране на задвижващата система на Мерцедес, не ни позволиха този лукс. Справихме се с тази задача навреме – през декември. Процесът бе същия като преди. Заради ограниченията вследствие на COVID-19 обаче хората на ФИА не можеха да присъстват лично на краш теста. Вместо това сложихме камери и осъществихме връзка на живо, така че да проследят всяка стъпка.“
„Преминаването към двигател на Мерцедес доведе до това, че на практика създадохме нов автомобил. Новите части за MCL35M са горе-долу толкова, колкото направихме, когато конструирахме MCL35. Новият агрегат значително променя архитектурата на болида и начина, по който всичко се сглобява“, обясни производственият шеф на Макларън
View this post on Instagram
„Все пак има сериозен пренос на компоненти, като се има предвид, че вече сме с ограничение на бюджетите. ФИА има списък на това, което може да се използва извън лимитите – TCO (Transitional Carry Over) елементи. Те могат да се използват през 2021 г., ако са били на миналогодишния болид. Ние използвахме този лист до абсолютния възможен максимум – за части от скоростната кутия, някои компоненти от окачването. Това означава, че не се е налагало да използваме част от бюджета за 2021-ва за създаването на нови такива.“
„Предизвикателството сега е да създадеш автомобил, вмествайки се в бюджетните ограничения, но без да губиш представяне. Не може просто да конструираш по-евтина кола. Това би означавало по-бавен болид. Необходимо е да изпипаш ефективността във всяка една област. Според мен обаче този сезон няма да се види съвсем ясно кои отбори са се справили, защото TCO регулациите изкривяват картината за 2021-ва. Истинското предизвикателство е конструирането и производството на автомобила за следващия сезон.“
„По отношение работата върху болида за 2022 г., то в началото на месеца започнахме да се трудим по аероразвитието, когато забраните се вдигнаха. В момента фокусът основно е върху изпитания на отделни елементи в тръбата.“