Сагата със задното крило на Макларън продължава. Според информация на Моторспорт отборът от Уокинг е получил нареждане от ФИА да модифицира този компонент. Това е отговор на съмненията на някои екипи относно легалността на задното крило на Макларън, използвано в Баку.
🚨 | BREAKING: McLaren will be forced to modify their rear wing.
Following Red Bull’s complaint, the MCL38’s flap edges are not permitted to bend on the straight.
— formularacers (@formularacers_) September 20, 2024
ФИА е поискала от Макларън да промени конструкцията на задното си крило след споровете относно „мини-DRS“. Това твърди британското издание Моторспорт.
Част от конкурентните отбори [най-вече Ред Бул] поставиха под въпрос законността на задното крило на MCL38 след края на Гран при на Азербайджан. По време на състезанието се видя, че горният елемент на крилото се огъваше прекалено много, за да отвори известна пролука. По този начин се намаля челното съпротивление и се постига по-висока скорост на правите
ФИА внимателно разгледа дизайна на задното крило на Макларън. Федерацията потвърди, че то отговаря на действащите правила и преминава всички статични тестове. Въпреки това ръководният орган е поискали да бъдат направени промени по този елемент.
В началото на уикенда някои пилоти като Макс Верстапен изразиха съмнения относно легалността на задното крило на Макларън MCL38. Съвсем логично, Оскар Пиастри и Ландо Норис обявиха, че то е напълно легално и минало всички тестове на ФИА.
Макларън все още ще има право да използва задното крило, с което се състезаваше в Баку. Това трябва да се случи на пистите, за които е предназначено. Въпреки това тимът трябва да направи промени, които да предотвратят огъването на горния елемент по начина, по който се огъва.
Изискванията на правилника на ФИА са свързани единствено с това крилата да преминат през тестовете за статично натоварване. Има обаче и други аспекти на поведението на крилата, които също имат значение от гледна точка на законността.
Те са изяснени в дългогодишна техническа директива към отборите. В нея се посочва, че частите могат да се огъват, когато са изложени на повишено аеродинамично натоварване. ФИА обаче не счита за такива компонентите, които са умишлено проектирани да се движат по определен начин.
В самата директива ФИА не смята, че това е законно. „Конструкции, чиито структурни характеристики са променени от вторични параметри, така че да се получи (по време на движението на пистата) различна характеристика на деформация от тази, когато са неподвижни по време на проверките на ФИА. Примери за вторични параметри могат да бъдат температура, аеродинамично натоварване и др.“
Доскоро ФИА отхвърляше притесненията на отборите относно гъвкавите предни крила. Федерацията дори остави малка вратичка за предприемане на действия относно случващото се в задната част.
Очаква се последното решение на ФИА да облекчи опасенията на отборите. Ако дизайнът на Макларън беше получил разрешение, това можеше да накара другите отбори да използват подобни решения.
🚨 BREAKING: McLaren has to modify it’s low downforce rear wing after Red Bull filed a complaint to the FIA post Baku.
Bending of the flap edges on the straights will NOT be allowed, even if the wing passes the static tests.
[@tgruener] #AMuS pic.twitter.com/Jk9Mojxiw2
— RBR Daily (@RBR_Daily) September 20, 2024