Пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън бяха най-бързи в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Световният шампион за 2009 г. изпревари съотборника си с 0,233 сек (той обаче е с наказание 5 места назад на грида този уикенд заради смяна на скоростна кутия). Трети се класира Марк Уебър (Ред Бул) – на 0,349 сек от най-доброто време тази сутрин.
25 градуса на въздуха, 29 на пистата и слънце посрещнаха Формула 1 на пистата Сузука – прекрасно време и условия, след като бурите от края на миналата седмица утихнаха.
Програмата на Ферари бе съсредоточена върху работа по аеродинамиката, както обикновено в петък, но и върху изпитване на някои нови елементи за F2012. Част от колата и най-видимо предното крило бяха покрити с аеробоя за необходимите изследвания. Макларън също правеха проверки на аерокомпонентите по болидите си.
Лотус (на болида на Кими Райконен) отново бяха с двойния си DRS. Тимът от Енстън обяви още преди месец, че устройството ще се появи едва в Япония. Мерцедес също планираха изпитания на своята система, която е различна от тази на Лотус.
В Заубер са с ново предно крило на Сузука и първите компоненти, появили се в Сингапур, вече са цялостен нов пакет. Само Пастор Малдонадо пък тества нова изпускателна система на Уилямс FW34.
Първото време бе дадено от Люис Хамилтън близо 25 минути след началото на сесията – 1:37.435, като пилотът на Макларън веднага го подобри, стигайки до 1:34.910. Единствено той и състезателите на Испания Рейсинг Педро де ла Роса и Нараин Картикеян бяха на трасето, докато постепенно нормалната работа бе възобновена.
Междувременно шефът на Макларън Мартин Уитмарш призна (докато на пистата не се случваше нещо съществено), че в Уокинг обмисляли кандидатурите на Нико Хюлкенберг и Пол ди Реста за заместници на Хамилтън. Той обясни, че е можел да привлече който и да е от тях (независимо, че имат договори), но обстойният анализ показал, че Серхио Перес е най-добрият вариант за тима.
45 минути след светването на зеления семафор начело излезе Марк Уебър (Ред Бул). Австралиецът подобри времето на Хамилтън с 0,054 сек до 1:34.856 мин. Температурата на трасето се качи до 35 градуса, а тимовете използваха твърдия тип гуми (хард) за този уикенд. Другата смес на разположение на екипите е софт.
Техническият фокус тези дни в Япония са предните крила, след като станаха известни подозрения, че някои от екипите може би заобикалят правилата. Всички преминаха проверките на ФИА, но техническият консултант на ВВС Гари Андерсън сподели забелязаните от него особености и промени:
– Предното крило на Ред Бул е с доста малки точки на захващане. Би било много лесно да се правят промени с цел движение на елемента. Не казвам, че е имало такива. След проверките в четвъртък обаче Ферари бяха свалили всички елементи в горната част на крилото си.
Миналогодишният победител от Сузука Дженсън Бътън на свой ред излезе пръв с 1:34.507. Това остана и най-доброто време до края на сесията, която премина без сериозни инциденти. Имаше няколко излитания от трасето, но без последствия за пилоти или коли. В самия край на тренировката Нико Розберг спря Мерцедес-а си на трасето, докато Бътън се обади в бокса си, че има странно усещане в болида и предната част на МР4-27 се е дестабилизирала.