Макларън най-накрая откри новия си въздушен тунел. Това се случи по време на церемония в Уокинг, на която присъстваха Зак Браун, Андреа Стела и Ландо Норис. Благодарение на новия тунел, Макларън вече може изцяло да разработва своите автомобили в своята база.
🚨 ONLINE 🚨
After years of planning, preparation and construction, the new wind tunnel at the MTC is up and running!#F1
— McLaren (@McLarenF1) October 2, 2023
Макларън използва аеродинамичният тунел на Тойота в Кьолн, тъй като старото съществуващото съоръжение в Уокинг вече бе крайно неподходящо. Работата в чужд тунел сериозно затрудняваше работата на екипа и създаваш допълнителни разходи заради честите пътувания на Германия.
Новият въздушен тунел бе една от целите, задени от бившия директор на Макларън Андреас Зайдл. Германският инженер препоръча на отбора да инвестира в модернизирането на съоръжението и да оптимизира процеса, вместо да пътува до Кьолн. Този план получи одобрението на главния изпълнителен директор на Макларън Зак Браун. Американецът също подкрепя модернизирането на инфраструктурата на отбора
В края на 2018 г. Макларън обмисляше дали да модернизира стария си въздушен тунел или да построи чисто нов. В крайна сметка се взе решение да се построи напълно ново съоръжение, което е от последно поколение.
Строежът на въздушния тунел започна през 2019 г. Работата по сградата доста се забави заради пандемията от коронавирус през 2020 г. В допълнение, Макларън изпадна в сериозна финансова криза, но в крайна сметка успя да се стабилизира.
Новият тунел на Макларън започна да се използва малко преди лятната ваканция за основна корелационна работа. Автомобилът за 2024 г. ще се възползва от новото съоръжение. Въпреки това болидът от 2025 г. ще бъде първият, изцяло проектиран в модернизирания аеродинамичен тунел.
Същевременно инфраструктурните подобрения на Макларън доведоха и до нов симулатор за шофьори, промяна на предназначението на старата фабрика като съоръжение за композитни материали и нов машинен цех
„След като проектът беше одобрен, ние осъществихме процеса на проектиране едновременно с разрушаването на съществуващия аеродинамичен тунел. Събарянето включваше разбиване на старата стоманена конструкция на много по-малки парчета, така че те да се поберат през вратите и да излязат от сградата. Гледайки празното място, където някога се намираше старата тестова секция, си помислихме, че вече няма връщане назад“, сподели ръководителят на инженерния проект Хана Алън.
„Това беше огромен проект и най-голямата инвестиция в състезанията от построяването на технологичния център (MTC). Това беше невероятно екипно усилие. Имаше много жертви, допълнителни часове и допълнителни смени, както през седмицата, така и през уикендите. Това беше сложен проект, но усърдната работа на екипа ни гарантира успех“, каза директорът на отдела за научноизследователска и развойна дейност и технологии Кристиан Шрам.
„По време на този проект получихме подкрепа от много области на бизнеса. Изпълнението на тази програма беше истинско усилие за цялата компания – от научноизследователската и развойна дейност, аеродинамиката и софтуера до снабдяването, финансите и изпълнителния екип“, добави Алън.
Въпреки че вече не използва въздушния тунел в Кьолн, Макларън продължава да има партньорство с Тойота. Доказателство за това е идването на Рио Хиракава. Японецът ще бъде тестов и резервен пилот на Макларън от 2024 г. Освен новият тунел, догодина Макларън ще разполага с двама много опитни специалисти- Роб Маршал и Давид Санчес.
It’s been a team effort to get to this point. 👊 https://t.co/iU7bYTSsLn pic.twitter.com/SOAoqt1TYB
— McLaren (@McLarenF1) October 2, 2023