Начало Избрани Макларън ще използва новия въздушен тунел от юни

Макларън ще използва новия въздушен тунел от юни

881
0
Макларън MCL60 Ландо Норис
снимка, Майкъл Потс

Макларън ще използва новия въздушен тунел от юни. Това бе потвърдено от Андреа Стела. Директорът на екипа заяви, че изграждането на модерното съоръжение е готово. Очаква се до няколко месеца да приключат всички обичайни дейности по калибриране на тунела.

Строежът на новия въздушен тунел бе по изискване на бившия шеф на тима Андреас Зайдл. Германският специалист настоя да бъде изградено ново съоръжение, както и последно поколение симулатор. Това ще помогне да тима да постигне напредък и да успее да се доближи до челото на колоната. В момента британците разполагат с инфраструктура, която не е на нивото на немалка част от останалите екипи в F1.

Макларън пострада сериозно от разпространението на коронавируса през 2020 . Това забави работата по двата грандиозни проекта в Уокинг. Следователно крайният срок за завършване на въздушния тунел на отбора бе определен за средата на тази година

Неотдавна Стела обяви, че хардуерната част на новия въздушен тунел вече е готова, а същинската развойна дейност ще започне през юни. Екипът все още трябва да изчака да приключат всички обичайни дейности по калибриране, за да се увери, че новият аеродинамичен тунел работи според всички очаквания.

„Надяваме се през юни автомобилът да бъде в аеродинамичния тунел. На този етап трябва да започнем някои разработки още в началото на лятото“, сподели Стела.

„Аеродинамичният тунел вече е пуснат в експлоатация. Сега предстои процес на калибриране и инсталиране на методики. Тук се включват тези, които се използват за измерване на налягането, за измерване на скоростното поле и силите. Разбира се, всичко това отнема няколко седмици работа.“

„От гледна точка на хардуера въздушният тунел вече съществува. Наистина ми е приятно когато чувам шума на вентилатора от моя офис. Това толкова успокояващо, [защото] постигаме някакъв напредък. Въпреки това все още не можем да поставим модела на автомобила там за съответните тестове“, добави директорът на Макларън.

„При нов аеродинамичен тунел трябва да се използва референтен модел в един тунел, след което и в друг. Така ще се види корелацията и повторяемостта.“

„Не планираме да го направим с новия модел на автомобила. Искаме  да го направим със стария и да разберем повече за новия тунел. След това вече трябва да внедрим новия автомобили [2024 г.]“

Новият аеродинамичен тунел на Макларън със сигурност ще повиши качеството на развойната дейност на екипа. Освен това съоръжението трябва да помогне за нейното ускоряване.

Понастоящем Макларън използва аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн. Следователно екипът опакова съответните части, след което ги изпраща в Германия. Разбира се, това създава допълнителни логистични разходи за екипа

„Когато имаме дизайн започваме работа и произвеждаме частите за модела. След това ги слагаме в микробус, който пътува до Кьолн. Така губим няколко дни“, обясни Стела. „В момента F1 е толкова бърз бизнес, в който не е логично да има такъв начин на работа.“

„Не искам да споменавам прекалено много аеродинамичния тунел, защото звучи като оправдание. Но това определено е дефицит в качеството и в скоростта на разработката заради всички тези бавни операции, които трябва да се направят само за да се тестват частите в тунела.“

Стела даде ясно да се разбере, че очаква екипът да постигне напредък с настоящите си инструменти и методологии. Още преди началото на сезон 2023 стана ясно, че Макларън не е успял да постигне целите си при развитието на MCL60. Въпреки това Стела успя да извлече всички позитиви от трудната надпревара за тима в Бахрейн.

Първият основен ъпгрейд на MCL60 е планиран за Баку. Екипът следва различен път на развитие, който трябва да доведе до повече ефективност на болида. Очаква се Макларън да представи по-малки актуализации в уикендите в Саудитска Арабия и Австралия.

„Аеродинамичният тунел сам по себе си не е достатъчен, за да оправдае факта, че автомобилът не е там, където е“, заяви Стела.

„Можехме да свършим по-добра работа независимо от наличието на аеродинамичния тунел. Това е нещо, което преразглеждаме. Честно казано, мисля, че това всъщност ни даде добри познания в цялата група за бъдещи разработки.“

„Ето защо ме виждате малко ангажиран по отношение на бъдещето на тима. Очаквам да постигнем значителен прогрес по отношение на развитието през сезона“, завърши Андреа Стела.