Пилотите на Макларън Мерцедес Люис Хамилтън и Дженсън Бътън направиха най-бързите обиколки на пистата Каталуния край Барселона в първата тренировка за Гран при на Испания. С нея в неделя започва европейската част от сезона във Формула 1 след 4 състезания в Азия, две от които спечели именно световния шампион за миналата година Бътън.
Трето време тази сутрин постигна 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер, който заедно със съотборника си в Мерцедес Нико Розберг за първи път имаше възможност реално да провери всички подобрения по колата си, които освен удължаването на разстоянието между осите включват и революционен аеродинамичен пакет с ниско свалена и разделена на две зад каската му тръба за въздух към мотора.
Зад Шумахер останаха пилотите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел, а колегите им Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса са съответно 8-и и 12-и.
Пистата бе суха през всичките 90 минути на тренировката, но бе сравнително студена, като пилотите започнаха работа при 16 градуса на асфалта, които се покачиха до 23.
Всички използваха само по един комплект от най-твърдите гуми хард и поради тази причина най-добрите времена бяха постигнати още в първите серии от обиколки.
Пръв от фаворитите серия от турове направи Фелипе Маса, който за първи път изпита новата система за подаване на въздух към задното крило. Серията му бе от 6 обиколки и макар той бързо да поведе, не бе доволен от колата и се наложи промяна на задното окачване за следващите две серии (вече с използваните гуми).
Алонсо също пробва варианта на тръбата в сравнително дълга серия, но следващите му две излизания бяха с класическия аеропакет, върху който имаше само нови стикери, за да не се дразнят пуританите и от баркода на Марлборо.
Темпото и на двамата бе с над секунда под скоростта на Хамилтън и Макларън, но интересно бе това, че и пилотите на Ред Бул изостанаха сериозно в тази първа тренировка – с около 0,7-0,8 сек от Сребърните. Разликата в броя направени обиколки този път не бе така голям, както в предишните състезания, когато в петък пилотите на Мартин Уитмарш въртяха видимо по-къси серии.
Уебър и Фетел заедно започнаха работа в серия от 7-8 тура около 30 минути след началото. Бяха много бързи, като на няколко пъти размениха лидерската позиция. Марк имаше видимо предимство в бавните завои на третия сектор, а немският му колега печелеше във втория. После Хамилтън и Бътън ги биха във всички зони, но при второто и третото си излизане австралиецът видимо вдигна темпото във втория сектор и освен с износени гуми колата му, както и тази на Фетел, изглежда бе с повече гориво.
Шумахер бе видимо доволен от своите три серии, които бяха по-къси от тези на Розберг, останал с време зад това на пилотите от Ред Бул. Особено в третия най-бърз завой Михаел изглеждаше много по-спокоен, отколкото в Китай, където бе безпомощен на мократа писта.
В тренировката почти не участва Педро де ла Роса – той остана в бокса с повреда в скоростите. Нико Хюлкенберг също имаше технически грижи, а заелият мястото на Карун Чандок в Испания Рейсинг Кристиян Клийн не само проучи възможностите на колата, но и показваше линиите на Бруно Сена.
След обяд пилотите ще използват и по-меките гуми за уикенда от типа софт и вероятно времената ще подобрят рекорда от зимните тестове, който също е на Хамилтън и е точно 1:20.472 мин.