В екипа на Макларън няма да се опитват да копират системата DAS (Dual Axis Steering) на Мерцедес в скоро време. Това заяви спортният директор на тима Андреас Зайдъл. Иноватвината кормилна уредба на Сребърните стрели бе изпробвана за първи път на тестовете в Барселона.
При нея Хамилтън и Ботас издърпват волана назад, след което се променя ъгълът на предните колела. Те се свиват навътре в предната си част, което позволява постигането на по-висока скорост на правите. В завоите с избутването на волана напред колелата се връщат в първоначалната си позиция.
„Шапки долу пред Мерцедес за този вид иновация, която е страхотно да се види в F1, каза Зайдъл. – Свалям им шапка и за рекламата, която си направиха с това устройство. Не знам детайли за системата. Така че ще бъде грешно да оценяваме сега какво носи тя.
Мисля, че за нас в Макларън има други области, върху които трябва да се фокусираме. Трябва да видим къде можем да направим по-големи стъпки напред, вместо да се опитваме да копираме система от Мерцедес.“
Спортният директор на Рено Алан Пермейн също е останал впечатлен от иновативната система. Той все пак има някои съмнения дали тя ще бъде легална в условията на Закрит парк между квалификацията и състезанието.
„Направихме видео анализ на системата, каза Пермейн. – Не знаем какво се случва. Джеймс Алисън и неговите хора са свършили нещо умно и без съмнение то дава много време на обиколка.“
Jumping straight back into the hot seat this week! ? Drop a ? if you’re excited for more #F1Testing ? pic.twitter.com/bA45ZFwU3J
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 24, 2020