Шефът на Макларън Андреа Стела разкри кога тима планира да пусне първия сериозен ъпгрейд за сезон 2024 в F1. Според думите на италианския инженер, това няма да се случи преди месец май. Предположенията са, че пакетът с актуализации ще дебютира по време на състезателния уикенд на пистата Имола.
Макларън записа доста по-силно начало на сезона спрямо това преди 12 месеца. Отборът от Уокинг вкара два автомобила в точките както в Бахрейн, така и в Саудитска Арабия. Но от друга страна, Макларън не оправда високите си очаквания и изоставаше от Ферари и Ред Бул
В момента Макларън заема третото място при конструкторите, като пред британския тим са само Ред Бул и Ферари. Екипът има аванс от 2 точки спрямо Мерцедес благодарение на силния резултат на Оскар Пиастри и Ландо Норис в Джеда.
В Макларън обаче са устремени да се борят за по-челни позиции и дори да застрашат Ред Бул. Тимът се надява да повтори крачката напред, която направи през 2023 г. В този случай Макларън представи няколко големи ъпгрейда, които превърнаха MCL60 във втория по бързина автомобил след началото на лятото.
Макларън планира да развие MCL38 с напредване на сезон 2024. Според Андреа Стела, тимът няма ще има някои новости в Австралия и Япония. Първият голям ъпгрейд обаче се очаква да бъде представен през месец май.
„Имаме някои дребни неща, които ще се появят в Австралия и, надявам се, в Япония“, коментира Стела. Италианецът добави, че те ще доведат до подобрение от няколко милисекунди.
„След това се надяваме, че в рамките на първата третина от сезона ще имаме основно подобрение. Това ще бъде за около шестото или седмото състезание“, добави шефът на Макларън.
F1 има общо три състезания през месец май. Очакванията са подобренията да не се появят в Маями заради спринтовия формат на уикенда. По-голяма вероятност е това да се случи на Имола и дори в Монако.
„Мисля, че трябва да направим някои неща, за да разберем автомобила още малко. Въпросът до голяма степен е в подобренията или в адаптирането към пистата по отношение на характеристиките на трасето. В Джеда имахме малко по-различен подход към настройките между двата автомобила. Смятам, че видяхме някои интересни позитиви и негативи.“
„Тази оптимизация може би струва около една десета. Не е като да можеш да намериш някаква магия. Познаваме добре автомобила, освен тази малка разлика между Норис и Пиастри, която ще прегледаме“, каза още шефът на Макларън.
Макларън не успя да повтори серията от подиуми, която записа през втората половина на сезон 2023. Екипът беше изпреварен от Ферари. Италианският отбор направи приличен скок напред в първите два старта за тази година
В същото време новият болид Макларън все още изглежда има някои от аспектите на своя предшественик, които отборът се надяваше да премахне. Тук се включват слабата максимална скорост и ограниченото представяне в нискоскоростни завои.
„Когато имате тези бързи, плавни завои, е достатъчно да направите първо подаване на волана. В този случай колата реагира много добре“, посочи Стела.
„Когато за сметка на това завоите са дълги и трябва наистина да държиш волана дълго време. Така колата малко става малко нервна и губим много време. Това е мястото, където от Ферари са много силни.“
„Ето защо Льоклер беше толкова конкурентоспособен в последния сектор и точно в този [последен] завой. Другото ограничение беше, че все още ни се иска да имаме по-добра максимална скорост. Именно в тези области бяхме много добре уязвими на тази писта“, завърши Андреа Стела.
This time last week… 🏁#SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/Gu9qtJ0pr7
— McLaren (@McLarenF1) March 16, 2024