Макларън продължава развитието на своя болид. Отборът от Уокинг ще донесе някои подобрения за състезателния уикенд в Барселона. Целта на Макларън е да се превърне в основен съперник на Ред Бул и да се бори за челните места в оставащите стартове до края на сезона.
Макларън затвърди мястото си на постоянен претендент за позициите в челото на колоната. Британският отбор постигна бърз напредък благодарение на преструктурирането на инженерния си отдел преди малко повече от година. Тимът се раздели с някои служители и привлече някои нови. Сред тях е бившият главен инженер на Ред Бул Роб Маршал.
Отборът имаше сравнително добър старт на тазгодишната кампания. Въпреки това изоставането спрямо Ред Бул и Ферари беше очевидно. В Австралия Ландо Норис се качи на подиума. Постижението на британеца стана възможно най-вече заради отпадането на Макс Верстапен и проблемите на Серхио Перес
Макларън представи голям пакет с актуализации в Маями. Това помогна на Ландо Норис да запише дългоочакваната първа победа в F1. Оттогава отборът винаги има представител на подиума. Миналия уикенд Норис беше близо до това да спечели Гран при на Канада. Британецът обаче нямаше късмет заради появата на сейфти кар и закъсняло спиране в бокса, което го остави зад Макс Верстапен.
Макар че Норис финишира втори, в Макларън бяха притеснени от факта, че Мерцедес имаше по-добро темпо в края на надпреварата. Тимът от Уокинг имаше късмет, че Джордж Ръсел допусна няколко грешки и загуби много време. В противен случай той имаше възможност да изпревари Норис.
Според Андреа Стела, в Макларън са били малко разочаровани от пропусната възможност в Монреал.
„Да, бяхме малко разочаровани. Това леко разочарование от изпуснатата победа всъщност е доказателство за факта, че отборът е изминал дълъг път през последните 12 месеца. Сега сме редовни претенденти за подиум, а понякога дори за победа“, сподели Стела.
„В същото време гледам на позитивите, а те са много. Със сигурност отборът е много постоянен в това да бъде конкурентоспособен, въпреки промяната на пистата, условията и т.н. Това е нещо, което никога не можеш да приемеш за даденост.“
„Не печелиш никакви ползи, защото си бил такъв в миналото. Знаеш, че всеки състезателен уикенд трябва да се доказваш и да печелиш“, продължи ръководителят на Макларън. „В идеалния случай трябва да направим колата малко по-бърза. След това трябва да сме в състояние да преследваме победата независимо от условията на пистата или характеристиките на трасето. Трябва да кажем, че колата на Мерцедес беше по-бърз от нашата при сухи условия. Затова все още не сме в позиция, в която да можем да спечелим победата благодарение на абсолютното представяне“, добави Стела.
Мерцедес представи голямо количество подобрения в последните няколко състезания. Германският производител направи видима крачка напред благодарение на новото предно крило, използвано за пръв път в Монако.
Макларън също планира някои новости за Барселона. Според Стела, те няма да бъдат толкова големи, колкото тези, представени в Маями или в средата на миналия сезон
„За предстоящите състезания ще имаме някои подобрения. Те обаче няма да са толкова големи, каквито видяхме през последните 12 месеца.“
„Това са по-скоро някои индивидуални компоненти, при които сме намерили малко повече ефективност. Решихме веднага да го внедрим в автомобила, вместо да чакаме да всичко заедно, след като е готово. Няма да кажа какво точно ще подобрим. Ще видим някои нови неща, които ще се появят през следващите няколко състезания“, завърши шефът на Макларън.
When you get to Thursday, but remember it’s not a race weekend… ☹️ pic.twitter.com/xUzHgB3nPX
— McLaren (@McLarenF1) June 13, 2024