Макларън планират много агресивно развитие за своя болид MP4-29, за да намалят разликата спрямо Мерцедес.
Тимът от Уокинг взе двоен подиум в Гран при на Австралия (след дисквалификацията на Даниел Рикиардо с Ред Бул). Това бе първо класиране на почетната стълбичка от победата на Дженсън Бътън в Бразилия през 2012 г. Дебютантът Кевин Магнусен направи блестяща надпревара, а английският му съотборник бе близо до неговото темпо.
След финала рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие не пестеше похвалите за Магнусен, но отбеляза, че спечелилите надпреварата Мерцедес имат близо секунда аванс спрямо всички останали. Това според него означава, че тимът трябва да съсредоточи усилия върху чистата скорост, като идеята била разликата да намалее значително до старта в Испания.
– Вярно е, че Мерцедес имат аванс от може би половин до три четвърти от секундата спрямо останалите. Ние се съсредоточихме през зимата върху това да направим солиден, стабилен автомобил, защото вярвахме – и случилото се в Австралия потвърди стратегията ни, че издръжливостта е ключова. Сега ще имаме много агресивен подход към развитието на колата. Трябва да настигнем Мерцедес – заяви Булие.
Той допълни, че Макларън не са обсебени от разликата спрямо съперниците от Бракли, тъй като и други екипи ще преодолеят първоначалните си проблеми и ще станат заплаха.
– Има отбори, които ще оправят първоначалните спънки и на пълна мощност ще са много бързи. Целта ни е да настигнем (Мерцедес) до Барселона и след това да продължим развитието по време на първите стартове в Европа – добави той.
Макларън имат планирани сериозни промени за колата си за Гран при на Малайзия. Вторият кръг от шампионата на Формула 1 за 2014 г. ще се проведе в края на следващата седмица на пистата Сепанг до Куала Лумпур.