Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън подаде официален протест

Макларън подаде официален протест

50
0

Макларън в крайна сметка осъществи заканите си и подаде официален протест срещу резултатите в Бразилия. Така за сега изхода на шампионата остава неясен. Титлата на Кими Райконен вече виси на косъм и финландецът ще трябва да се притеснява въпреки ясната си победа на пистата.
Причината за протеста на Макларън е, че температурата на бензина на колите на Нико Розберг (завършил 4-ти в Бразилия), Роберт Кубица (5-ти), Ник Хайдфелд (6-ти) и Казуки Накаджима (10-ти) е била с два до четири градуса по-ниска от предписаната в регламента. Това на теория носи предимство в мощността от 5 до 10 к.с. Причините за инцидента биха могли да са много. Ръководството на състезанието и главният комисар Тони Скот Андрюс са се позовали на справката направена от техническия делегат на ФИА Йоханес „Джо” Бауер, в която е описано нарушението на правилата. С уговорката обаче че температурите на въздуха са варирали. Според официалното измерване на ФОМ температурата на въздуха е възлизала на 37 по Целзий, докато температурата измерена от френския метеорологичен институт Метео Франсе (данните на който се ползват от мнозинството от отборите) е била значително по-ниска, с което би могла да се обясни и разликата в температурите.
Макларън сега подава официален протест срещу решението на комисарите, да не бъдат наказани пилотите на Уилямс и BMW Заубер. Все още не е ясно кога ще бъде разгледан протеста.
От Макларън излязоха с официалното изявление, че отбора иска да печели състезания и титли на пистата, а не в заседателната зала. Но когато бъдат установени някакви неясноти, тогава трябвало да се направи основно разследване на обстоятелствата и да се види дали е спазен регламента, и дали не са нарушени правилата.
От екипа на Рон Денис не се съмнявали в почтеността на замесените отбори и въобще не смятат, че някой се е опитал да излъже или да заобиколи правилата. Макларън смята, че става дума просто за грешка в процедурите на тимовете. От ФИА просто трябвало ясно да установят дали е имало нарушение на правилата. Екипа щял да се съобрази и да уважи напълно всякакво решение на ръководния орган.
Така изхода на шампионата все още не е окончателен, докато не бъде разгледана жалбата на Макларън. Ако намиращите се пред Хамилтън след края на състезанието в Бразилия Розберг, Кубица и Хайдфелд бъдат декласирани и англичанинът бъде класиран на четвърта позиция, то той ще има 112 вместо 109 точки и по този начин ще измести Райконен от първото място в крайното класиране за 2007 г. От друга страна никъде, не е казано че решението на ФИА трябва да бъде изваждане на пилотите от класирането. Много по-вероятния вариант е да се отнемат точките на отборите, а състезателите, който нямат никаква вина в случая да запазят точките си.