Екипът на Макларън представи своята кола за новия сезон – МР4-29. Очакваше се заедно с това да бъде обявен и новия тим шеф, но от отбора обясниха, че това ще се случи в последствие.
Макларън представиха своята нова кола МР4-29 във време на безпрецедентни промени, както за Формула 1, така и за самия отбор. Обичайните атмосферни V8 двигатели са заместени от 1,6-литрови турбо агрегати, допълнени от по-мощни системи за възвръщане на изразходваната енергия.
Новите правила поставят предизвикателство пред отборите да впрегнат и съвместят още по-добре мощността на двигателя с вътрешно горене и тази на електромотора. Всички подчертават, че Формула 1 за пореден път е пионер в развитието на технологиите, които ще влязат в автомобилите на бъдещето. Сегашните промени се определят едва ли не като най-сериозните и динамичните в историята на спорта от 1950 г. досега. Смята се, че те буквално ще го променят, като визуалните промени са ясно различими още след първите снимки на новите коли.
В Макларън са се опитали да отговорят на разочарованието от 2013 г. нов подход към техническите предизвикателства. МР4-29 според конструкторите е отговорът на тези предизвикателства и на новите правила. В същото време обаче той е продължение на развитието на своите предшественици в множество области. Технически обаче промените са сериозни. Те поставят предизвикателството да се построи бърза, но и в същото време надеждна кола в последния 20-и сезон от партньорството с Мерцедес.
Разширеното партньорство с ExxonMobil пък трябва да доведе до развитието на нови технологии в изработването на масла и горива, които да направят колите още по-ефикасни в използването им.
Годината ще е доста напрегната за отбора, защото с идването на Хонда през 2015 г. ще се постигнат най-малко две неща. От една страна пристигането на японците ще облекчи финансово отбора, който няма да трябва да плаща двигателите си. Защото предвид новите системи тяхната цена се покачи сериозно. От друга страна предстоящата раздяла с Мерцедес ще доведе до дистанциране между двете партии, защото германците по никакъв начин не искат тайните за техните технологии да бъдат разкрити на японците.
Това може да повлияе на конкурентоспособността на екипа, но в същото време се смята, че двигателите на швабите са най-добрите от последното поколение агрегати, което пък може да е сериозно предимство.
В техническо отношение сериозно впечатление прави завръщането към философията пъшрод на предното окачване, след като през миналата година подобно на Ферари F2012 от Уокинг бяха заложили на пулрод.
Все още не е ясно и дали екипът ще има главен спонсор. Отборът разполага с дългогодишни партньори като Hugo Boss (33 години), TAG Heuer (29 години), Kenwood (24 години), ExxonMobil и Mercedes-Benz (20 години), SAP (16 години), Johnnie Walker и Hilton (девет години). Предполагаемото обявяване на Sony за главен спонсор на днешното представяне така и не се случи.