Хонда си запази място с регистрация като производител на задвижващи системи за Формула 1 за следващия цикъл на нови технически правила – от 2026 г. Плановете на японския концерн обаче остават неясни. Вече е известно, че автомобилният производител няма да продължи да работи с Ред Бул. Екипът от Милтън Кийнс обяви сътрудничество с Форд. За Хонда се говореше, че може както да прави само агрегати, така и да потърси вариант за връщане в спорта отново със свой отбор. Засега няма индикации накъде духа вятърът в Токио.
Заговори се обаче, че от Макларън са отправили запитване към Хонда относно евентуални доставки на задвижващи системи от 2026 г. Това е любопитно, особено като се има предвид последният опит на двата екипа заедно
Макларън и Хонда създават легендарни автомобили в края на 80-те години на XX век. През 1988 г. Аертон Сена и Ален Прост печелят с MP4/4 15 полопозишъна и 15 от 16 старта през сезона. Колата е с двигател Хонда RA168E – 1,5 л, турбо, 6-цилиндров. Това е най-успешният болид в историята на Формула 1. Макларън и Хонда заедно печелят четири поредни сезона титлите при пилотите и конструкторите.
Опит за възобновяване на това сътрудничество е направен през 2015 г. Представянето на хибридната задвижваща система обаче е толкова лошо, че се стига до предсрочна раздяла. След това Хонда доставя агрегати на Ред Бул, с които печели титлите през 2021 и 2022 г. Официално японският концерн е извън Формула 1 от края на 2021-ва. Същевременно продължава да произвежда и доставя мотори за Ред Бул и Алфа Таури. За сезон 2023 Хонда отново фигурира в името на двигателите.
Според информация на the-race.com дискусиите били на изключително ранен, проучващ стадий. Понастоящем Макларън използва задвижващи системи Мерцедес. Същите агрегати са в болидите и на другия отбор, свързван с възможно партньорство с Хонда – Уилямс.
В информацията се посочва също така, че инвестициите на Ред Бул в Ред Бул Пауъртрейнс са такива, че вероятно са били поставени изключително рестриктивни условия на бъдещи партньори за новите задвижващи системи: евентуално финансови средства, никакво участие в разработката на двигателя с вътрешно горене, участие единствено в електрическата част на агрегата. Прословутата автономност на Ред Бул бе причината и за провала на преговорите с Порше в края на лятото на 2022 г.
Our past fuels our future. Celebrating 60 years of racing at the McLaren Technology Centre. 👊🧡 pic.twitter.com/kkzEQB0S5q
— McLaren (@McLarenF1) February 9, 2023