Новият болид на Макларън стана повод за поредната техническа полемика, която започна на пистата Херес днес. МP4-29 най-после започна да прави обиколки, след като вчера колата остана блокирана в бокса с проблем в електрическата система.
Причина за съмненията в легалността станаха двата носача на задното окачване, които са оформени като крила. Така се създава сила на притискане, която да компенсира забраната на долния елемент в задното крило над скоростната кутия.
Любопитно е, че при движението си окачването променя просвета си до пода и така по различен начин се обдухва дифузьорът и се създават по-добри сили на натиск. Въпросът дали всичко това е легално е много интересен, защото подобно решение би трябвало да се квалифицира като подвижен аеродинамичен елемент и да не бъде позволен. Още миналия сезон обаче ФИА позволи подобни решения, като Ред Бул вкараха полуоската в едната част на долното А-рамо.
Сега подобни решения наистина изобилстват. Това на Макларън е наистина най-видимо, но всъщност при почти всички рамената на задното окачване играят роля на долноразположено крило.
При Мерцедес пък и долното рамо на предното окачване е като крило, а двете части на носача се сливат в една плоскост 15-20 см след корпуса.