Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън с предимство в квалификационната скорост, Ред Бул с най-добро състезателно темпо

Макларън с предимство в квалификационната скорост, Ред Бул с най-добро състезателно темпо

4009
0
Оскар Пиастри, Макларън F1
снимка: Макларън

Тимът на Макларън има предимство в квалификационната скорост, а Ред Бул е с най-добро състезателно темпо, сочат изчисленията, направени в анализ на официалния сайт на Формула 1 след петъчните свободни тренировки на пистата Монца. Екипът на Ферари, който е с най-големия пакет новости за уикенда на домашната си Гран при на Италия, е трети като скорост в един бърз тур и втори като темпо в дълга серия. Разликите между първите четири отбора освен това са много малки.

Според данните Макларън има предимство от 0,1 сек в квалификационно темпо спрямо Ред Бул

Ферари е на 0,16 сек зад екипа от Уокинг, а Мерцедес – на 0,28 сек. След това разликата отскача на над половин секунда: Хаас е на 0,52 сек, Астън Мартин – на 0,68.

„Имахме много работа, тъй като трябваше да съберем данни за аеродинамичните си новости. Освен това се постарахме да разберем поведението на гумите на новия асфалт. А информацията сочи, че те работят по различен начин на тази настилка в сравнение с миналото“, коментира шефът на Макларън Андреа Стела.

„Асфалтът е много по-гладък, което предлага някои възможности от гледна точка на настройките. Уикендът изглежда ще е близка борба между отборите в челото. Обичайните четири отбора ще са в битка за подиума“, допълни ръководителят на Макларън в F1.

Ландо Норис каза, че не се е чувствал комфортно в болида си по време на първата тренировка на Монца. Нещата се пооправили с някои промени в реглажите за втората сесия.

„В началото сцеплението беше ниско, но това е проблем, с който се сблъскаха всички. Колата беше бърза. Оскар [Пиастри] допусна голяма грешка и загуби може би 0,4-0,5 сек. Тоест с лекота щеше да е пръв в класирането. Аз имам доста работа. Осем коли изглежда имат сериозна скорост – Ферари, ние, Ред Бул, Мерцедес – и това означава вълнуваща квалификация“, допълни английският пилот на Макларън.

По отношение на състезателното темпо анализът сочи, че Ред Бул е на върха, макар и с минимална разлика – 5 стотни от секундата спрямо Ферари и 0,06 сек спрямо Макларън

Мерцедес е четвърти на 0,11 сек, следван от Хаас (+0,79), Астън Мартин (+0,88), Уилямс (+0,94) и т.н. Всички коментари от първите четири отбора бяха, че очакват близка битка и в квалификацията, и в състезанието. Повечето екипи отбелязаха, че са имали сериозен грейнинг, което бе потвърдено и от Пирели.

„Грейнинг имаше и при двата типа използвани в петъчните тренировки гуми. Нямаме данни за хард, тъй като само един пилот използва твърдата смес. Но изборът в началото на подготовката бе ясен знак за предпочитаната от отборите посока за останалата част от състезателния уикенд“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.

„На Монца дължината на питлейна и самата смяна на гумите означават, че стратегия с два бокса може да означава сериозна загуба на време. Най-вероятният сценарий е тимовете да опитат да се справят с медиум и хард, за да правят само по един бокс. Втори комплект хард може да бъде запазен за евентуален план Б, ако деградацията вследствие на грейнинг остане сериозна и в състезанието“, допълни Изола.