Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън сменя 90% от детайлите

Макларън сменя 90% от детайлите

51
0

От Иван Тенчев,

Снимки: Mclaren Mercedes

Броени дни след като журналистите написаха, че Макларън Мерцедес ще пусне новата си кола MP4-21 само в секретни тестове, екипът разпространи официалната информация и първите снимките на автомобила си за 2006 г.

От Уокинг специално подчертаха, че оранжевата версия, с която Педро де ла Роса и новият тест пилот Гари Пафет започнаха изпитания на пистата Херес, заедно с всички други, е още хибрид, но всички бяха наясно, че това на практика е MP4-21.

Оранжевият цвят е символ на тима от неговото създаване през 60-те години. Така бяха боядисани Макларън-ите до навлизането на спонсорите в началото на следващото десетилетие.

През 90-те тимът се върна отново към този цвят за междинните си версии, но под неговия блясък ясно личаха чертите на всеки нов автомобил.

MP4-21 е с изваяна аеродинамика, без права линия.

Предното окачване е пак без кил, концепция възприета от половината тимове за новия сезон.

Носът е свален и допълнително заоблен. Целта е да се подобри стабилността на предницата. Философията на болида е принципно същата, като тази на предишния МР4-20, но има значителни промени от гледна точка на новите правила. Моделът от миналата година имаше най-силно изнесен напред център на тежестта, като върху предната ос се падаха 48% от теглото.

При всички останали този процент бе по-малък. Така задните гуми се освобождаваха от излишно теглово натоварване. Сега обаче, с връщането на смяната на гуми, бяганията отново ще са спринтови, а не с акцент върху бързината в дълги серии, лимитирана от качествата на задните гуми.

Новият управляващ директор на тима Джонатан Нийл хвърли светлина по темата:

– През декември фокусът ни беше съсредоточен върху охладителната система на новия двигател, както и върху интеграцията на новите гуми. Те се връщат към работата в къси серии. Постигнахме добър напредък в тези невралгични зони. В началото имахме проблеми с интеграцията на шасито и двигателя (имаше проблеми със софтуера и охлаждането на мотора, заради които през декември на два от тест дните на Монтоя бяха провалени – б.а.).

Външно правят впечатление в тази връзка вдигнатите горе отвори на кутиите за радиаторите и сравнително малката им площ, което означава по-високи работни температури за агрегата. Интересно е, че същото решение има и в новото Рено RS26. МР4-21 е с по-къса задна част, където се събира двигателят на Мерцедес-Бенц, който е на пистата от септември миналата година.

– Работата ни може да се раздели на две – продължава Нийл. – Първо тествахме генералната концепция, след това специфични компоненти.

Може би крайъгълният камък бе ранното изпробване с новия двигател Мерцедес-Бенц V8 през септември на Силвърстоун.

Програмата от тук нататък е супернапрегната:

– Тестовете са много важни за нас. Колата все още е междинна версия с мотора V8, но вече е със серия промени в окачването, с нови елементи от отдела за развитие. Всичко, което изпитаме, връщаме обратно в Макларън Технолоджи Сентър, където екипът почива само в продължение на ден и половина на Коледа.

В завършен вид MP4-21 ще се появи на пистата в края на януари, а в …