Макларън ще промени дизайна на задното си крило. Британският отбор ще изпълни искането на ФИА след съмненията относно този компонент през последните дни. Макларън също така потвърди, че не използва това крило в Сингапур.
Задното крило на Макларън MCL38 предизвика големи дискусии през последните дни. Нивото на огъване на този елемент по време на уикенда Баку привлече вниманието на другите отбори на стартовата решетка. Според тях, тимът разполага с така наречения „мини DRS“, който помага при движение на правите
Крилото на Макларън беше най-голямата тема по време на вчерашните пресконференции в Сингапур. Тогава Оскар Пиастри заяви, че задното крило е напълно легално и не е причината за предимството на тима. Ландо Норис също беше категоричен, че няма никакъв проблем с това крило.
По-рано днес стана ясно, че ФИА е накарала Макларън да направи модификации по задното си крило. По този начин трябваше да се приключи темата и да се продължи напред.
ФИА отбеляза, че нито един отбор не е подал официална жалба относно задното крило на Макларън. Федерацията посочи, че всяко крило се счита за съответстващо на правилата, ако отговаря на разрешените размери и тестовете за гъвкавост. На фона на нарастващите спекулации, че ФИА се готви да преразгледа правилника, Макларън потвърди, че няма да използва това крило в Сингапур.
„Въпреки че задното ни крило в Баку отговаря на правилата и преминава всички тестове на ФИА за деформация, Макларън активно предложи да направи някои малки корекции на крилото след разговорите ни с ФИА“, се казва в изявление на тима.
„Очакваме ФИА да проведе подобни разговори и с други отбори във връзка със съответствието на техните задни крила.“
Пиастри също така предположи, че подобно внимание е „естествено“, когато Макларън се представя на толкова високо ниво
„Ако погледнете всеки автомобил, който е конкурентен, той винаги ще бъде проверяван на най-високо ниво. Погледнете Мерцедес преди няколко години с тяхното задно крило и прословутото докосване за $50 000. Погледнете много от отборите, които се опитваха да разберат ефекта на DRS на Ред Бул през последните няколко години“, обясни Пиастри.
„В миналото сме виждали гъвкави предни крила и всякакви други иновации. Затова смятам, че е естествено да има проверка от страна на хора, които са любопитни да разберат защо даден автомобил е конкурентен. Не мисля, че това се отнася лично за нас.“
„Всички останали отбори се опитват да намерят, включително и ние – не мислим просто, че сме най-добрите там и няма нужда да учим нищо от другите. Винаги се вглеждаме и в другите отбори.“
„Затова смятам, че съвсем естествено. Когато си начело и имаш автомобил в рамките на секундата от теб в продължение на 30 обиколки и камерата на задното крило е там в продължение на 30 обиколки, тогава и хората ще го забележат повече“, допълни Оскар Пиастри.
Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун също се изказа в защита на задното крило и беше категоричен, че то е напълно легално.
„Те са напълно наясно с всичко, което се намира в състезателния ни автомобил и се чувстват комфортно.“
„Смятам, че особено сега, когато водим в шампионата, всеки иска да погледне нашия автомобил и да си каже: „Не съм сигурен, че това и това ми харесва. Точно това е естеството на играта“, заяви Зак Браун.
Същевременно стана ясно, че този уикенд Макларън не използва спорното задно крило. Планът е тимът да заложи на него в стартове като Мексико или Лас Вегас.
Views on track. 👌#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/4tGoOzaeIP
— McLaren (@McLarenF1) September 20, 2024