Макларън прави сериозни промени в MLC60 до началото на лятната пауза. Това заяви Андреа Стела. Италианският инженер се надява, че предстоящите актуализации в автомобила трябва да подобрят представянето на Макларън и да позволят на Ландо Норис и Оскар Пиастри да се борят с отборите от по-предната част на полето.
Макларън имаше изключително трудно началото на сезона. Отборът от Уокинг не успя да постигне целите си развитие на автомобила. Затова тимът реши да разработи тристранен план за модернизация на MCL60. След него Макларън вече трябва да разполага с болид, който редовно печели точки и дори подиуми.
Макларън пусна първият пакет с актуализации в Баку. От екипа бяха доволни от него след като се оказа, че той дава очакваните резултати и корелира добре с данните от аеродинамичния тунел. Въпреки това Макларън така и не постигна желания напредък. Причината за това е свързана с автомобилът MCL60, който продължава да е прекалено тежък и да не разполага с достатъчно добра скорост
Оттогава Макларън добави някои нови части в своя болид. Според Стела, следващият пакет за обновяване ще бъде разпределен в следващите три състезания- Австрия, Великобритания и Унгария. Италианецът потвърди, че тази актуализация ще се равнява на пускането на истинска Б-версия на MCL60.
През изминалия уикенд Стела нарече предстоящата актуализация „основен ремонт, който ще засегне почти всяка една аеродинамична част на болид Макларън MCL60.“
„Още в началото на сезона разбрахме, че автомобилът MCL60 се нуждае от фундаментална промяна“, сподели Стела. „Ето защо подобренията в болида ще бъдат разпределени в хода на няколко състезания“, продължи шефът на Макларън. „Актуализациите ще бъдат забележими. Трябваше да преработим дори някои части под шасито. Ето защо беше необходимо известно време, за да бъдем в състояние да предоставим тези подобрения. Бих казал, че сме променили почти целия автомобил“, добави шефът на Макларън.
50 % от пакетa с новости на Макларън ще бъдат внедрени по време на Гран при на Австрия. Останалата половина пък ще бъде разпределена през уикендите на пистите Силвърстоун и Хунгароринг
Стела очаква високоскоростната писта Ред Бул да пасва добре на болида на Макларън. Италианецът обаче вярва, че актуализациите ще направят колата поливалентна на различни писти.
„Мисля, че това [пакетът за подобрение] може да бъде по-важно от това колко подходяща е пистата за характеристиките на нашия автомобил“, обясни Стела.
„В крайна сметка за нас това е много важна стъпка по отношение на евентуалното обръщане на ситуацията през този сезон. Това се дължи не само благодарение на частите, които ще донесем в Австрия, но и за това, което ще последва в следващите две състезания.“
„Затова сега се фокусираме повече върху самия автомобил, отколкото върху характеристиките на пистата. Така дори да имаме само една тренировъчна сесия [поради това, че уикендът в Австрия е със спринтово състезание], се надяваме да успеем да валидираме новия пакет и оттам да ставаме все по-конкурентни“, завърши шефът на Макларън.
Понастоящем Макларън заема шестото място при конструкторите с актив от само 17 точки. Британският отбор си тръгна с празни ръце от последните две състезания и се надява да постигне сериозен напредък преди лятната пауза през август.
What is carbon fibre? 🧑🔧
We hear so much about it, so let us tell you! 👀 pic.twitter.com/qvt3M1cMoP
— McLaren (@McLarenF1) June 21, 2023