Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън ще реши дали да има пилот №1 през лятната пауза

Макларън ще реши дали да има пилот №1 през лятната пауза

902
0
Оскар Пиастри и Ландо Норис
Оскар Пиастри и Ландо Норис, снимка Спас Генев

Макларън ще реши дали да има пилот №1 през лятната пауза. Това обяви главният изпълнителен директор Зак Браун. Американецът също коментира противоречивия край на предишния старт в Унгария, където бяха използвани отборни заповеди.

Макларън доминираше през целия рейс уикенд в Будапеща. Отборът от Уокинг разполагаше с много силно темпо и нямаше голяма конкуренция. Доказателство за това беше окупирането на първата стартова редица след края на квалификацията на Хунгароринг

Ландо Норис и Оскар Пиастри доминираха по време на самата Гран при на Унгария. Австралиецът имаше по-добра реакция на старта и поведе след изгасването на червените светофари. В същото време неговият съотборник се забави и беше изпреварен както от Пиастри, така и от Макс Верстапен.

Норис поведе колоната след вторите спирания в бокса. 24-годишният пилот започна да отваря разлика спрямо Пиастри, макар да получи съобщения да намали темпото. Първоначално Норис игнорира отборните заповеди на Макларън. Те гласяха двамата пилоти на тима да разменят позициите си.

Във финалната фаза на надпреварата Норис все пак върна газта и пусна Пиастри пред себе си. Така австралиецът записа първа победа в F1. Това предизвика редица коментари от Андреа Стела, самите пилоти и различни анализатори. Съвсем очаквано, италианецът защити решението на отбора да използва отборни заповеди.

По-рано този уикенд Зак Браун също коментира събитията от Унгария. Той призна, че по време на лятната пауза отборът ще реши дали да има пилот №1 през втората половина от кампанията.

„Искаме да преминем през първата половина на сезонa. Нека първо да видим къде ще завършим този уикенд“, каза Зак Браун. „Мисля, че шампионатът при конструкторите е напълно постижим. Знам, че няма да е лесно. Но от друга страна, предизвикателството на фронта на пилотите е, че лошите дни на Макс са второто и третото място.“

„За да направим тези отстъпки, които правим при конструкторите… Можем да го направим, защото Перес се бори в момента. Разбира се, също така знаем, че той е способен да се включи в борбата във всеки един момент. Така че да, това ще бъде нещо, което ще обсъдим през лятната ваканция.“

Вчера Верстапен получи наказание от 10 места назад на стартовата решетка за състезанието в неделя. Въпреки това Браун заяви, че темпото на нидерландеца досега е показало, че той все още е претендент за победата

„Вторият сектор на Макс там беше доста страхотен. Трябва да се предположи, че той е на полпозишън, което означава 11-то място“, обясни CEO-то на Макларън.

„Тук можете да изпреварвате. Виждали сме преди, че за две обиколки той стигаше от 20-о до 9-о място. Затова би било голяма грешка да мислим, че той не може да стигне от 11-то до първо място за кратко време. От друга страна, трябва да се възползваме от всяка възможност.“

Според Браун, Норис не е вярвал, че щеше да успее да изпревари Пиастри, ако го беше пуснал по-рано или ако не беше се възползвал от „пресичането“ чрез по-ранно влизане в бокса. Той обаче беше категоричен, че в този случай двамата са щели да се състезават свободно.

„Говорейки с Ландо, не мисля, че той смята, че щеше да победи Оскар. Оскар абсолютно летеше на пистата. Пресичането при спиранията представляваше голяма разлика.“

„Ако бяхме излезли в бокса първи, Оскар щеше да излезе с шест или седем секунди напред. Но ние искахме да сме сигурни, че сме покрили Люис [Хамилтън]. Оказа се, че сме го направили. Затова мисля, че той трябваше да го направи веднага. След това със сигурност не искаш да се стига до битка в последната обиколка. Но ние щяхме да го накараме да не прави такива неща“, завърши главният изпълнителен директор на Макларън.