Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън тества кутии като Астън Мартин

Макларън тества кутии като Астън Мартин

877
0
Ландо Норис, Макларън
снимка: Спас Генев

Иван Тенчев, Ред Бул Ринг. Новите кутии за радиаторите, които Ландо Норис от Макларън ще тества на MCL60 в днешната тренировка на пистата Ред Бул Ринг, поразително приличат на тези на съперниците от Астън Мартин. Освен тях в болида на британеца ще бъде интегриран нов под. Ще има нов корпус над двигателя и променен профил на системата Halo. Съотборникът му Оскар Пиастри ще трябва да почака за новия пакет до състезанието на Силвърстоун след седмица. Така обаче ще бъде направено и пряко сравнение между стария и новия пакет при едни и същи условия, макар и свободната тренировка в този спринтов уикенд да е само една.

Според калкулациите на Макларън новият пакет трябва да даде поне 0,3 сек по-добро темпо на обиколка. Това е голямо предимство в средата на колоната

Новият под е усъвършенствана версия на напълно радикалното решение, което Макларън интегрира в Баку и което според Ландо Норис им донесе 0,1 сек по-добро темпо в обиколка. Сега комбинацията с новите кутии и корпус трябва да увеличи значително силата на притискане от още по-развитата структура на пода. Използването на форма на „улук“ за кутиите позволява на по-голямо количество въздух да се насочи към горната част на пода. От там отива над дифузьора, увличайки потока от него и така подобрява ефективността му.

Ферари също изпитва нов под в днешния ден. Той бе „тестван“ по време на филмов ден в Маранело във вторник. И макар правилата да позволяват подобни „изпитания“ с маркетингова цел, в падока се чува мрънкане. Твърди се, че са променени входните профили на тръбите на Вентури на пода и тази промяна е в хармония с нови страници на предното крило. Целта на измененията е да се намали негативното влияние на вихрите, когато предните колела започнат да завиват. Това се смята от доста експерти за сериозен проблем за Скудерията.

„Това трябва да е още една стъпка в правилната посока. Надявам се, че ъпгрейдът не само ще ни даде времена за обиколка, но ще ни отвори нови врати да настройваме колата по различен начин“, заяви Карлос Сайнц.

Интересно е, че Ферари откри начин да настройва колата си по-добре на теста за гуми на Пирели след състезанието в Барселона и постигна видим напредък в Канада.

Мерцедес и Астън Мартин от своя страна не са заявили никакви промени. Те ще изчакат Силвърстоун. Шампионите от Ред Бул ще изпитат нови носачи в задното окачване. С тях ще оптимизират още и без това забележителната му работа

Интересни са промените при Алфа Таури, които са с ново задно крило и нови крила под него, над скоростната кутия, така наречените бийм уингс. Целта е по-добра аеродинамична ефективност, по-добро притискане и обтичане едновременно. При Уилямс и двете коли трябва вече са с новия пакет. Трябва да има още промени в страниците на пода и кутиите за въздух за предните спирачки, които да подобрят потока от вътрешната страна на гумите.