Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън: Верстапен не го наказваха достатъчно строго при битките с Хамилтън и...

Макларън: Верстапен не го наказваха достатъчно строго при битките с Хамилтън и това е резултатът

16453
0
Макс Верстапен, Люис Хамилтън
снимка: Мерцедес

Липсата на достатъчно строги наказания за Макс Верстапен за някои от действията му в битки срещу Люис Хамилтън е причина нидерландецът да продължава да се състезава по начина, по който го направи в Гран при на Австрия срещу Ландо Норис, заяви шефът на Макларън Андреа Стела. Ръководителят на отбора от Уокинг коментира ситуацията, при която се стигна до удар между Верстапен и Норис. Британският пилот отпадна от състезанието и впоследствие изрази разочарование от поведението на нидерландеца, когото допреди надпреварата на пистата Ред Бул Ринг смяташе за приятел. Макс заяви, че не е мърдал при спиране и не е направил нищо лошо, макар че бе наказан за причиняване на катастрофата.

„Виждам, че цялото население на света е наясно кой е отговорен с изключение на малка група хора“, започна коментара си шефът на Макларън в F1

„Проблемът е, че когато не постъпваш честно в определени случаи, то те се повтарят. Точно това се случи днес. Подобни инциденти не бяха адресирани както трябва в миналото, когато (Макс Верстапен) водеше битки с Люис [Хамилтън] и определени неща в поведението му на писта трябваше да бъдат наказвани по-строго. Така се учиш как да се състезаваш по определен начин, който може да бъде счетен за честен и справедлив“, продължи Стела, заявявайки по този начин, че Верстапен се е състезавал нечестно днес.

„Има наистина много епизоди. Ние уважаваме много Ред Бул, както и Макс – подобни неща изобщо не са им необходими. Не е нужно да вършат подобни работи. Така можеш само да компрометираш репутацията си. Защо да го правиш? Мисля, че стюардите постановиха, че Макс бе изцяло виновен за станалото“, каза още шефът на Макларън в Гран при.

В решението на стюардите е посочено, че Верстапен носи „по-голяма част от вината“

„Правилата трябва да се прилагат ефективно. Когато една кола отпада от състезание в резултат на инцидент, то наказанието трябва да е пропорционално на изхода от ситуацията. А Верстапен два пъти мръдна при спиране. Ландо дори да го беше изпреварил, Макс щеше да има DRS ефекта, който тук е много сериозен. Щеше да е в позиция да атакува наново Ландо. Мисля, че всъщност не ни бе позволено да наблюдаваме наистина вълнуваща финална част на състезанието, тъй като не съм сигурен, че Ландо щеше да се откъсне. Според мен битката можеше да продължи до карирания флаг. Но така или иначе никога няма да разберем“, каза ръководителят на Макларън F1.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)