Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Максимум пет стопа са възможни в Южна Корея според Фетел

Максимум пет стопа са възможни в Южна Корея според Фетел

37
0
Ред Бул,Фетел

Двукратния световен шампион Себастиян Фетел обясни обстойно обстоятелствата на пистата в Южна Корея. Заради проливния дъжд в първата свободна тренировка, преминал в ръмеж във втората, пилотите днес нямаха възможност да тестват предоставените от Пирели меки и супер меки смеси. Това поставя доста въпроси за развитието на уикенда, на които Фетел се опита да отговори.

„Днес определено карането ми достави удоволствие, въпреки че условията бяха тежки“, заяви пилотът на Ред Бул. „За събота и неделя се предвижда сухо време, затова сега въпросът е каква част от събраната днес информация може да бъде използвана. Възможно е обаче и да вали за състезанието. За съжаление днес трасето не успя да изсъхне и нямахме възможност да изпробваме гумите за сухо време.

Макларън изглеждаха днес много силни при тези условия, иначе мисля че ще сме в състояние да се борим за място на върха. Чакаме утрешния ден с нетърпение, за да видим дали избора на гуми от страна на производителите е бил правилен. Според мен най-интересната тема през седмицата ще бъде, дали не бяха докарани прекалено меки гуми, т.е. гуми, които да не държат достатъчно време и заради които да трябва често да влизаме в бокса.

Принципно се говори за около четири спирания, но ние така или иначе не можем да направим повече от пет, просто защото нямаме повече комплекта гуми. Може да се наложи накрая да сложим по един комплект интермедия, за да стигнем до финала“, казва Фетел с усмивка.

„Ще видим. Може би нещата ще протекат по-добре от колкото си мислим. А може да стане и обратното. Трудно е да се каже в момента, още повече че днес не успяхме да изпробваме гумите, но това също може да се окаже предимство. Пистата е доста натоварваща за гумите, въпреки че в първия сектор имаме две дълги прави. После следват обаче доста завои.

Както казах, днес не успяхме да научим много за пистата, но като цяло колата се държеше доста добре. А това е най-важното.“

Какво ще стане обаче, ако дъжда продължи и утре и от къде ще вземат пилоти и инженери данни, ако в неделя пък е сухо?

„Мда, много е неприятно да нямаш никакви данни, но при положение, че утре вали, а в неделя е сухо ще ползваме данните от последното състезание, на което сме ползвали такива гуми. Дори ако това е далеч във времето. Както казах, може би избора на смеси за състезанието тук бе прекалено оптимистичен.

Но на този въпрос отговори ще получим в неделя. Квалификацията утре е решаваща, но няма да покаже в действителност, дали гумите ще издържат. Защото в състезанието нещата изглеждат съвсем различно.

Като цяло днес поне успяхме да изпробваме колата с гуми интермедия. Беше доста хлъзгаво, направихме 30 обиколки с тези гуми и накрая те бяха на ръба. Все пак изпитахме няколко нови неща, сравнихме две предни крила и още куп дреболии, които биха повлияли на поведението на колата. Но просто такива бяха днес условията и ние направихме всичко възможно да изпълним програмата си.“