Пастор Малдонадо е започнал да помага на Пирели по развитието на гумите за 2017 г. Венецуелецът, който до миналия сезон караше за Лотус, е карал болид от GP2 в два тестови дни на пистата Муджело, а след това още един на Каталуня с прототипни гуми за Ф1 за следващия сезон.
От 2017 г. гумите в Гран при ще бъдат доста по-широки – предните от 245 мм на 305 мм, а задните от 325 мм на 405 мм. с цел колите да имат повече механично сцепление.
След тези тестове, предстои работа по гумите с болиди за 2014 г., сред които ще бъдат такива на Ферари, Мерцедес, Ред Бул и Рено. Екипът на Макларън, който първоначално изяви желание за участие, няма да се включи в изпитанията, тъй като пакетът от 2014 г. с двигател на Мерцедес вече не е наличен.
Според motorsport.com първият такъв тест с кола отпреди 2 сезона ще бъде в близките дни на Фиорано, като най-вероятно Жан-Ерик Верн ще кара болида на Ферари.
От август Пирели планира да проведе и изпитания с хибриден болид с шаси от 2015 г., но с аеродинамичните параметри на колите за 2017 г. с по-широко предно и задно крило.