Марио Андрети не се отказва от идеята екипът на неговия син да влезе във Формула 1. Американецът заяви, че плановете за участие в световния шампионат продължават, въпреки не толкова положителния отговор на ФИА и част от настоящите отбори в F1.
Компанията Андрети Глобал подаде необходимите документи за участие към ФИА преди повече от шест месеца. Ръководител на този проект е Майкъл Андрети. Американецът е бивш пилот на Макларън и настоящ собственик на състезателен отбор, който има подразделение в Инди Лайтс, Индикар, Формула Е. Също така американската компания има дялове в тимове от Supercars и Extreme E.
Тото Волф и Кристиан Хорнер бяха първите шефове на отбори от F1, които се обявиха против идването на Андрети. Те бяха подкрепени от други техни колеги. Единствено Зак Браун приветства проекта на фамилия Андрети.
„Честно казано, досега сме доста разочаровани“, сподели Марио Андрети.
„Но в същото време се опитваме да се справим с всичко, което се изисква от нас. Опитваме се да покрием всички изисквания и не знам какво друго можем да направим.“
„Работим всеки ден върху проекта за F1. Намерението ни е да се включим на стартовата решетка през 2024 г. Подготвяме се така, сякаш сме получили разрешение за работа.“
„Майкъл основно се занимава с това. Всички ние очакваме той да го направи. Със сигурност няма да се откажем. За нас това е много сериозен проект. Заради това сме готови да направим тази инвестиция.“
Всеки един нов отбор, който започва от нулата, трябва да плати такса от 200 милиона долара. Така ще може да покрие загубата на пари, причинена от това, че повече отбори ще получават дял от различните приходи на спорта в края на всяка година.
Миналата година Андрети беше най-близо до сделка за закупуване на Заубер, но в крайна сметка преговорите се провалиха. Заради това американската компания реши да създаде чисто нов отбор, базиран близо до централата на подразделението в Индикар.
Наскоро главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали заяви, че за момента има достатъчно отбори на стартовата решетка. Според него трябва да се добавят екипи, които предлагат значителна стойност като Ауди.
„Мисля, че можем да допринесем за развитието на спота. Понякога чувам различни мнения, от различни отбори и т. н. Чудя се защо има толкова неуважение към нашата компания.“
„Не знам каква е причината за мененето на някои от тези хора. Знам, че никога няма да ни е лесно. Имаме волята да продължим да се борим за F1, защото вярваме, че тя е полезна за нас.“
„Искаме да допринесем с какво можем. Спортът е всичко за нас в професионалния ни живот и мисля, че искаме да можем да допринесем и да продължим да го правим. “
„Искаме да се присъединим към F1 в дългосрочен план. Това е нещо, което можем да гарантираме. Ако направите подобна инвестиция, няма просто да влезете и да излезете. Мисля, че има какво да се каже за това.“
„Намеренията ни са добри за спорта. Не знам защо тази инвестиция да не е добра, особено когато гледате към сезон 2023. Той ще има с 24 състезания, които ще причинят толкова голям стрес за всички екипи, механици и пилоти“, допълни Марио Андрети.
The 2022 season is complete. With memorable moments all year long, which one was your favorite?
Let us know ⬇️#AllAndretti pic.twitter.com/gWHrcbEkMt
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) September 23, 2022