Дори управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун, чийто идеален сезон би се решил в последния завой на последната надпревара, не бе предвидил шампионат като настоящия, анализира ситуацията в първенството агенция Ройтерс.
Измина едва една трета от надпреварите и в първите 7 старта има безпрецедентните 7 различни победители. Никой пък не се наема да предвижда кой може да е шампионът. Дори предвиждането на победителя във Валенсия е невъзможно, а двама от шестте световни шампиони на грида – Кими Райконен и Михаел Шумахер – все още не са печелили този сезон.
Първите трима в класирането при пилотите – Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел – са събрани в само три точки, разликата между първите петима е по-малко от 25, колкото се взимат при победа.
– Всичко е напълно отворено. Истинска мечта за спорта – заяви световният шампион за 1978 г. Марио Андрети след вчерашният успех на Хамилтън в Канада. – Формула 1 бе доста предвидима в продължение на много години. Сега това го няма. Правилата някак си работят, получава се. Затова не ги пипайте – допълни той пред Скай Спорт.
Самият Хамилтън, за когото това бе първи успех през 2012 г., призна, че точно когато някой екип реши, че е открил правилните настройки, гумите отново объркват всичко.
– Все още се мъчим напълно да ги разберем – продължи англичанинът. – Понякога ги прегряваме, друг път не ги загряваме достатъчно. Не разбираме защо на моменти Лотус или Мерцедес са по-бързи от нас, а в други ние сме по-напред. Но мисля, че за феновете това е страхотно.
Гумите се оказаха в основата на развитието на събитията в Канада. Себастиан Фетел спечели полпозишъна, но вчера бе принуден да прави допълнително спиране в бокса заради прекаленото им износване. Фернандо Алонсо остана само с един пит и това бе фатално за него, тъй като изгуби подиум броени обиколки преди финала.
– Ферари и Ред Бул объркаха стратегията, но Лотус и Заубер накараха тяхната да проработи – сподели спортният директор на Макларън Сам Майкъл. – Една от тези коли имаше гуми на над 45 тура!
Да се справяш с колата и гумите си е част от това да си автомобилен състезател, категоричен е световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов.
– Проблемът е, че гумите изчезват внезапно, просто изведнъж. Пилотите усещат като че ли всичко е наред, остават на пистата и тимът взима определени решения, опитва се да постигне нещо. Но вместо да губят по секунда на тур, те изведнъж губят 4 или 5. Това не трябва да е така. Преди ти трябваха няколко обиколки, за да видиш дали износването е прекалено – сега го разбираш за половин тур – каза още канадецът.