Марио Андрети ще кара модерен болид от F1 по време на уикенда за Гран при на САЩ. Бившият световен шампион ще управлява автомобил на Макларън. Това бе потвърдено от изпълнителния директор на британския тим Зак Браун.
Андрети присъства на първото издание на Гран при на Маями миналия уикенд. Американецът се оказа редом до Браун и Емерсон Фитипалди. Бразилецът е друга легенда на F1, печелейки световната титла през 1972 и 1974 г с отборите на Лотус и Макларън. Това се случи по време на разходката на стартовата решетка на Мартин Брандъл.
Въпреки че е на 82 години, Андрети все още вълнува гостите на борда на двуместния болид от Индикар. Той бе попитан от Брандъл дали би се справил със съвременен болид от Гран при. Световният шампион от 1978 г. заяви, че би карал някой от модерните автомобили на F1.
„Бих влязъл в един от тях, стига да ми разрешат“, каза той. „Това е в списъка ми с желания за доста време, преди да остарея прекалено, за да мога да се кача в пилотската кабина.“
Тогава Брандъл се обърна към Зак Браун, който направи предложение на легендарния състезател.
„Винаги съм искал Марио Андрети да кара за мен. Знаете ли какво? Мисля, че ще трябва да опитаме в Остин“, каза Браун.
„Но ще трябва да измислим как да се обзаложим. Редовно правя такива неща с моите пилоти.“
По-рано тази седмица Браун потвърди импровизираната сделка в социалните мрежи.
„Сключихме сделка с Марио. Сега той може да отметне нещо от списъка си. Разбрахме се той да кара предишния състезателен автомобил на Макларън по време на тазгодишната Гран при на САЩ в Остин„, написа Браун в Туитър.
Honoured to stand between @MarioAndretti and @emmofittipaldi on the grid in Miami. Two world champions and legends of our sport.
Struck a deal with Mario to tick something off his bucket list – he’ll be driving a previous @McLarenF1 race car at this year’s US GP in Austin 👊 pic.twitter.com/FWzEzNzmvE
— Zak Brown (@ZBrownCEO) May 10, 2022
По този начин в края на месец октомври Андрети ще се качи за пръв път в болид на Макларън на пистата Circuit of the Americas (COTA). През цялата си кариера американецът се е състезавал за отборите на Лотус, Марч, Ферари, Алфа Ромео и Уилямс, но никога не е бил част от Макларън.