Марк Маркес коментира бъдещето си в MotoGP. Пилотът на Грезини Дукати разкри, че има няколко оферти от заводски отбори за следващия сезон. Маркес добави, че все още не бърза да решава къде ще кара догодина.
Маркес изненадващо напусна Хонда в края на миналата година. 31-годишният пилот прекрати предсрочно договора си с японския производител и се присъедини към Грезини Дукати. Там той получава поне два пъти по-ниска заплата от тази в Хонда. Но от друга страна, Маркес разполага с много по-конкурентен мотоциклет.
Маркес направи много добро впечатление от началото на годината. Състезателят на Грезини Дукати остана четвърти в Катар и бе близо до качване на подиума. В Портимао той остана извън зоната на точките след сблъсък с Франческо Баная. В спринта обаче той финишира втори и беше единствено зад Маверик Винялес
Шесткратният световен шампион остана втори и в спринта на любимата си писта в Тексас. Той беше много близо до победата в основното състезание. За нещастие, проблем със спирачките беше причината той да катастрофира и да си тръгне с празни ръце от Остин.
Миналата седмица Маркес участва в домашната си Гран при на Испания. Пилотът на Грезини Дукати потегли от полпозишън беше близо до това да спечели спринта, но в крайна сметка остана седми заради инцидент. В основното състезание Маркес водеше битка за първото място с Франческо Баная. Испанецът в крайна сметка финишира втори и записа първи подиум с мотор на Дукати в Гран при.
Договорът на Маркес с Грезини е само за една година. Следователно той ще бъде една от ключовите фигури в пазара на пилоти за следващия сезон. 31-годишният пилот призна, че има няколко предложения от заводски отбори, макар да не разкри кои точно са те.
„Важното е, че резултатите са налице. Досега имаше скорост, но нямаше резултати“, каза Маркес след теста в Херес преди два дни.
„Нека видим дали ще потвърдим това в Льо Ман. Винаги съм го казвал- колкото по-бързо се движиш на пистата, толкова повече възможности [имаш]“, добави пилотът на Грезини Дукати.
„Важното е, че „планът“ върви добре. Когато има резултати, фабриките се свързват с мен и вече е имало разговори. Психически съм съвсем наясно какво искам.“
♥️💪 @WeAre93 #SpanishGP pic.twitter.com/1HJsYdH5Ap
— Marc Márquez (@marcmarquez93) April 28, 2024
Една от опциите на Маркес е Дукати. Италианският производител все още не е финализирал състава си за следващия сезон. По-рано тази година Франческо Баная поднови договора си с още две години
Запитан дали присъединяването в заводския тим на Дукати зависи изцяло от него, той отговори така: „Е, зависи от всичко като цяло. Важното е, че нямам само една опция пред себе си“, допълни Марк Маркес.
Шесткратният световен шампион се бори за заводското място в Дукати заедно с Енеа Бастианини и Хорхе Мартин. Италианецът се надява да остане част от тима за поне още една година. Неговият испански съперник си тръгва от тима на Прамак в края на тази година. Той постави ултиматум на Дукати и ще си тръгне от семейството на марката, ако не получи дългоочакваното повишение.
Пред Маркес има и други опции. Испанецът е наблюдаван и от КТМ. Австрийският производител най-вероятно ще се раздели с Джак Милър в края на годината. Маркес обаче има сериозен претендент за това място в лицето на младока Педро Акоста. Същевременно Брад Байндър има договор с КТМ до 2026 г.