Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Бюджетният лимит е проблем, защото други отбори предлагат на наши инженери...

Марко: Бюджетният лимит е проблем, защото други отбори предлагат на наши инженери двойни заплати

3041
0
Ред Бул F1, Ред Бул Рейсинг
снимка: Спас Генев

Бюджетният лимит коства напускането на инженери от Ред Бул, заяви Хелмут Марко. Съветникът на отбора от Милтън Кийнс допълни, че други отбори привличали хора от екипа с двойни заплати. Предишните коментари по темата той правеше през 2021 г. Тогава Ред Бул убеди Бен Ходжкинсън да премине от Мерцедес HPP в новосформираната компания Ред Бул Пауъртрейнс.

„Бюджетният лимит не е никак малък проблем като се има предвид какви заплати се предлагат на хората ни. Понякога офертите са за двойни възнаграждения на въпросните специалисти“, заяви Марко

„Страстта и обичта към спорта ни опазва обединени в отбора. Присъствието на пилот като Макс [Верстапен] помага, защото всеки иска да продължи да е част от успешен отбор“, допълни 80-годишният австриец пред Скай Спортс Германия.

Последните новини са за поне двама инженери от Ред Бул, които вече започнаха работа във Ферари. Говореше се, че от Скудерията са се опитали да привлекат и отговарящия за шасито в Милтън Кийнс технически директор Пиер Ваше. Това бе отречено от Кристиан Хорнер. Ваше пък бе избран като представител на отбора да вземе купата за отбора победител в Монако.

В случая Марко не отчита, че някои от специалистите на Ред Бул вероятно имат желание да се развиват по-нататък в кариерата си. Структурата в Милтън Кийнс е ясна и там няма накъде повече да растат. Някои предпочитат да останат в Ред Бул, но други търсят нови предизвикателства. Дан Фелоус бе първото голямо име, което си тръгна от там през последните години. Понастоящем той жъне успехи като технически директор на Астън Мартин, като преди време двата отбора стигнаха дори до съд по въпроса за момента на освобождаването му. Снощи от Макларън обявиха привличането на Роб Маршал.

Хелмут Марко пък не за първи път се възмущава от тактиката на други отбори да предлагат по-високи заплати на хора от Ред Бул. В разгара на сезон 2021 той обвини Тото Волф, че се опитвал с двойни възнаграждения да задържи хората в Мерцедес HPP в Бриксуърт

„Мерцедес предлага на идващи при нас специалисти двойни заплати, за да останат при тях. Ние не го правим“, каза тогава Марко.

„Удвояването на заплатите е едно, но ако друг ги утрои, то от определен момент нататък не можеш да се съревноваваш. Дори за лоялните хора“, отговори Волф.

Така той намекна, че от Милтън Кийнс всъщност дават много по-високи възнаграждения, само и само и да привлекат част от специалистите му.