Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: DAS бе обявена за нелегална, но остана. Защо сега Мерцедес не...

Марко: DAS бе обявена за нелегална, но остана. Защо сега Мерцедес не приема същото за задното ни крило?

15251
0
Мерцедес, Ред Бул, крило, крила
снимки: Мерцедес и Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко не вярва, че Мерцедес ще подаде протест срещу Ред Бул заради огъващото се задно крило на RB16B. Шефът на тима от Бракли Тото Волф на два пъти спомена тази възможност по време на уикенда в Монако. Марко изрази възмущение както от изразеното намерение на съперниците, така и от според него несправедливото отношение към екипа от Милтън Кийнс.

„Мерцедес ще трябва да протестира срещу 8 коли. Освен нас Ферари, Алфа Ромео и Алпин са засегнати. Наистина ли искат да го направят и да предизвикат огромен скандал? Не мисля. Освен това очакваме и тестовете за предните крила да бъдат затегнати, просто би било честно така. Защото предното крило на Мерцедес е най-огъващото се от всички. В тази област също има потенциал за протест.“

„Ние ще променим крилото, за да отговаря на новите изисквания в уговореното време. Това означава след Баку. Трябва да променим цялата задна част, не може просто да сложиш едно ново крило.“

„Във Формула 1 е част от играта отборите внимателно да разглеждат какво има по болидите на съперниците. Ние сторихме същото, когато Мерцедес се появи с иновативната си система DAS миналата година. ФИА я обяви за нелегална, но позволиха използването й до края на сезона. Ние го приехме. Защо сега Мерцедес не приема същото нещо за нашето задно крило?“, попита Марко

„Господин Волф се намеси и каза: „Ред Бул е най-големият ни враг и трябва да се борим с тях с всички средства. А когато привлечем техни хора, го приема като обида към тяхно величество. За нас това е спорт. Трябва имаш някакъв характер и подход.“

На поредния въпрос кой е най-силният пилот от настоящите състезатели във Формула 1 Марко повтори тезата си, че Люис Хамилтън има превъзходство благодарение на опита си, но Макс Верстапен е най-бърз.

„Като цяло благодарение на опита си Хамилтън все още е на върха (сред пилотите). Той просто постига максимума. След това има двама млади състезатели – Шарл Льоклер и Макс Верстапен. За един тур от значение е скоростта и тогава Макс може би е най-бързият.“

„Макс е от младото поколение. Сезонът е дълъг и се надявам да има повече резерви, въпреки че Хамилтън направи някои изумителни състезания тази година. Освен това Мерцедес ни унижава вече седем години. Сега виждаме шанс за ответен удар. Ще мобилизираме целия си капацитет, за да постигнем желаното.“

Наскоро Тото Волф получи почетна научна степен от университета Кранфийлд. На Марко бе посочено, че досега той е бил единственият доктор в падока.

„Кристиан Хорнер също има почетен докторат“, поправи твърдението австриецът. „Просто не го обявява, крещейки от покривите.“

Но дали това не може да е началото на едно академично приятелство?

„Не мисля. Но е забавно, разбира се.“

Бившият технически директор на Джордан и Ягуар Гари Андерсън пък смята, че ситуацията с огъващите се задни крила е излязла от контрол

„Не съм против увеличаване натоварването при тестовете, но това трябва да стане за 2022 г., не преди това. Изглежда настоящата тенденция е всеки със затруднения да намеква за правни действия. Това направи шефът на Астън Мартин Отмар Шафнауер по отношение на промените в техническите правила за аеродинамиката, макар впоследствие да промени позицията си. Сега Волф отправя подобна заплаха. А дните, когато Бърни Екълстоун щеше да ги събере и да стори всичко по силите си, за да не се стига до разправии, са отдавна в миналото. Той обикновено намираше решение преди ситуацията да излезе извън контрол.“