Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Бихме предпочели да подготвяме двигатели в Милтън Кийнс

Марко: Бихме предпочели да подготвяме двигатели в Милтън Кийнс

2644
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко и Матия Биното; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В Ред Бул смятат, че най-доброто решение за отбора е да вземе задвижващата система на Хонда след оттеглянето на японския концерн от Формула 1 в края на 2021 г. и да го използват като свой собствен. Съветникът на тима Хелмут Марко обясни пред немското телевизионно предаване AvD Motorsport Magazin, че това зависи от допълнителни фактори и иска замразяване на моторите от началото на 2022 г. Опциите на екипа от Милтън Кийнс намаляха с една през уикенда за Гран при на Айфел, след като Тото Волф заяви, че Мерцедес няма да дава мотори на Ред Бул.

„Ние доставяме агрегати на четири отбора, включително нашия собствен. Почти сме достигнали момент, в който няма да можем да произвеждаме задвижващи системи за всички. Няма капацитет. В Ред Бул вероятно имат план Б и сигурно не е нужно да разчитат на който и да е от настоящите доставчици“, каза Волф.

Матия Биното коментира, че във Ферари не са взели никакво решение, но вероятно ще разгледат нещата, ако от Ред Бул дойде молба за мотори.

Според Хелмут Марко разликите между задвижващите системи, които в момента се състезават във Формула 1, са 15 до 20 конски сили

„Ако приемем, че всички разговори протекат добре, то ние бихме предпочели да вземем базата на Хонда и да подготвяме двигателите в Милтън Кийнс“, заяви Марко.

„Това обаче е възможно само, ако се спре развитието от първото състезание през 2022 г. Колкото се може по-скоро е необходимо решение на ФИА. Ако то е положително (за нас), то следващата стъпка е да постигнем споразумение с Хонда. Имаме няколко сгради и зали в Милтън Кийнс, които в момента разглеждаме – дали може там да се извърши операцията.“

„Всички производители си имат собствени отбори. Произвеждат и шасита, и задвижващи системи. Какъвто и мотор да получим (от външен производител), ще трябва да изградим шасито си около него. Винаги ще получаваме готово техническо решение, което ще трябва да приемем. Ето защо смятаме, че решението „Хонда“ ще е от полза. Но за да се изпълни то, е необходимо осъществяването на допълнителни неща като замразяване на агрегатите от 2022 г. нататък.“

Австриецът повтори, че до въвеждането на нови изисквания за задвижващите системи има твърде малко време, за да бъде привлечен нов производител. Причината е, че агрегатите са твърде сложни, а разходите прекалено големи

„При този регламент във Формула 1 няма да дойде нов производител. Разумно ще е новите правила да бъдат изтеглени напред. Все още обаче няма структурна рамка, концепция. Като се вземат предвид всички предварителни процеси, които трябва да се изпълнят, може да се изтеглят най-рано за 2025 г.“

По въпроса за пилотите в Ред Бул и Алфа Таури Марко каза, че три от местата са решени. Той не потвърди официално, но се смята, че Юки Цунода ще заеме мястото на Данил Квят в тима от Фаенца, където ще е съотборник на Пиер Гасли. Кой обаче ще заеме кокпита до този на Макс Верстапен, все още не е ясно. Марко заяви, че желанието на Ред Бул е този въпрос да получи отговор до Гран при на Турция в средата на ноември.

„Разликата на [Алекс] Албон спрямо Макс на Нюрбургринг беше прилична. Ако продължава да се представя така, без проблем ще има кокпит за 2021 г. Иначе на разположение са [Нико] Хюлкенберг и [Серхио] Перес. Не мисля, че някой е в състояние да победи Верстапен. Въпросът е кой може да върви в рамките на 0,3 сек от него. Албон се справя в добрите си дни и още е млад. Ясно е също така, че не можеш да водиш битка за титла на един крак.“

„Искаме и ни трябва добър двигател. Макс има същото, но няма конкретна клауза за напускане, ако останем без агрегатите на Хонда. Той е във формата на живота си и единственият, който може да притисне Мерцедес. Според мен с тяхната кола щеше да е начело“, допълни Марко.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter