Хелмут Марко на практика потвърди, че новият болид на Ред Бул за сезон 2024 във Формула 1 RB20 се е провалил на първия краштест. Първата проверка е била на предната част. Информацията, че колата не е преминала изпитанието, се появи преди Нова година и не бе потвърдена. В разговор с немския уебсайт f1-insider.com обаче Марко заяви, че щяло да е проблем ако автомобилът бе преминал изпитанието. Твърди се, че проблемът щял да бъде разрешен с добавянето на допълнителен слой карбон.
„Абсурд. Ако бяхме минали първия краштест, то точно това щеше да е проблема. Тогава нямаше да сме си свършили добре работата!“, заяви Марко
Това според анализите означава, че ако тестът бе преминат, то според Марко би означавало, че в Милтън Кийнс не са стигнали възможните лимити на конструкцията. За съперниците за момента няма информация за провал на краштестове. Но въпреки новината за провала на изпитанието, то в Ред Бул вече започват да гледат към 2025 г.
„RB20 е проект на поне шест месеца и вече започваме да обръщаме внимание към RB21, въпреки че сезонът дори не е стартирал“, заяви Бен Уотърхаус
Британският инженер е шеф на отдела „Performance Engineering“ в Ред Бул. В интервю за Рейскар Енджиниъринг той каза също така, че RB19, който доминира почти тотално през сезон 2023, имал „сериозни ограничения“.
„Един поглед към Сингапур сочи, че имаше определени слабости. Има области, нуждаещи се от сериозно подобрение – и като висока, и като ниска скорост. Същевременно колата има очевидни силни страни, които искаме да надградим, елиминирайки слабостите“, допълни инженерът.
Междувременно се появи и друга информация, според която Марко е подписал нов, тригодишен договор с Ред Бул
Австриецът, който в края на април ще навърши 81 години, имаше среща с ръководството на концерна преди празниците. Тя бе организирана точно по повод бъдещето му като съветник на тима от Формула 1. Ролята на Марко бе разглеждана през 2022 г. и от ФИА във връзка с ограниченията на годишния бюджет. Той е определян като „съветник“, каквато длъжност в други отбори няма. Същевременно според търговския регистър във Великобритания е действащ директор в борда на Ред Бул Рейсинг. Заплатата му обаче минава през компанията в Залцбург, а не през счетоводството в Милтън Кийнс.
Новината за тригодишния контракт на Марко не е потвърдена. Покрай слуховете за разправии между него и Кристиан Хорнер през 2023 г. обаче Макс Верстапен заяви, че докато той е в отбора на Ред Бул, там нищо няма да се промени. Хорнер и Марко многократно отхвърлиха информациите, че водят борба за власт след смъртта на Дитрих Матешиц.
View this post on Instagram