Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брожения в Ред Бул: Перес с ултиматум за второто място в шампионата,...

Брожения в Ред Бул: Перес с ултиматум за второто място в шампионата, Марко може да изгуби поста си

8569
0
Серхио Перес, Кристиан Хорнер, Хелмут Марко
Серхио Перес, Кристиан Хорнер и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул доминира тотално в световния шампионат във Формула 1 за 2023 г. Екипът спечели 16 от проведените досега 17 старта, взе и двете титли в първенството предсрочно. Въпреки това броженията в и около тима от Милтън Кийнс не спират. Празненствата около спечелените титли при конструкторите и пилотите (с Макс Верстапен) се редуват в новините със слуховете относно бъдещето на Серхио Перес. От няколко дни се говори и за кариерата на Хелмут Марко.

Перес по принцип има договор с Ред Бул и за сезон 2024. Това изобщо не е пречка постоянно да се разсъждава по въпроса дали ще остане с отбора. Представянето му се влоши рязко само след няколко надпревари в началото настоящата състезателна година. Мексиканският пилот спечели 2 от първите 4 старта. След това претърпя срив, а после резултатите му са ту прилични, ту лоши. Последните два състезателни в уикенда – в Япония и Катар – бяха особено зле. Това доведе до нова вълна от слухове, последният от които бе, че от Ред Бул са уведомили Перес, че няма да кара за тях догодина и това била една от причините за ужасното представяне на Сузука и Лосаил. Заговори се, че 33-годишният пилот ще обяви оттеглянето си от Формула 1 по време на уикенда за домашната си надпревара в Мексико.

Последното бе отречено. Самият Перес заяви, че искал да се състезава в F1 поне още 3-4 години. Сега обаче има нова информация, според която той е получил ултиматум, гласящ, че класирането му на второ място в тазгодишното първенство е условието да запази позицията си за 2024 г.

Хелмут Марко неколкократно повдигна въпроса за второто място в шампионата. Той посочи, че в Ред Бул се тревожат за ситуацията заради намалялата разлика между Перес и Люис Хамилтън. Мексиканският състезател има аванс от 30 точки преди последните пет старта от първенството за 2023 г.

Междувременно се твърди още, че около средата на сезона Перес предложил на Ред Бул да се върне към версията на болида RB19, с която се състезава до надпреварата в Испания. От тима отхвърлили идеята с довода, че нито един отбор няма две различни коли по време на състезателни уикенди.

Проблемите на Перес не са единствените грижи на Ред Бул. Твърди се, че след смъртта на Дитрих Матешиц в тима избухнала борба за власт между шефа на екипа Кристиан Хорнер и Хелмут Марко

Австриецът, който е действащ директор в тима, но се води съветник и заплатата му минава през компанията Ред Бул, а не през счетоводството на отбора, се ползваше с абсолютното доверие на основателя на най-големия концерн за енергийни напитки в света. Винаги е имал непропорционално голяма на официалните му постове власт в екипа. Смята се, че след смъртта на Матешиц в края на октомври 2022 г. Хорнер е видял шанс да се наложи изцяло.

Според информацията лагерът на Хорнер успял да спечели много сериозни позиции през последната година. Дотолкова, че вече взимал далеч по-голямо и сериозно участие в работата на Алфа Таури. Привличането и назначаването на бившия генерален секретар на ФИА Петер Байер за главен изпълнителен директор на екипа от Фаенца било дело точно на Хорнер. Английският мениджър се ползвал с подкрепата на тайландските акционери в Ред Бул.

Цялата история щяла да достигне кулминацията си на среща на борда на Ред Бул, която ще се проведе през идващата седмица. Един от въпросите в дневния ред бил въпросът с бъдещето на 80-годишния Марко. Ако е вярно, че тайландските акционери подкрепят Хорнер и се знае, че австриецът не се харесва особено на ръководството на компанията, то това може да означава край на кариерата му в F1. Марко имаш картбланш от страна на Матешиц. Синът на покойния австрийски милиардер Марк все още е близък с бившия пилот. Той обаче изобщо няма влиянието на баща си в концерна.