Постепенно битката между Ред Бул и Ферари започва да излиза и извън пистата. От началото на сезона досега Матия Биното многократно посочваше, че ФИА трябва много внимателно да следи разходите на отборите. Това повторение на една и съща теза е индикация за съмненията на шефа на Скудерията дали всички екипи спазват ограниченията на разходите. От старта на сезон 2022 във Формула 1 Ферари F1-75 е почти без изменения, докато Ред Бул RB18 имаше доста сериозни промени. Това доведе до появата на информация в италиански медии, че в Милтън Кийнс са изразходвали 76% от средствата си за развитие за състезателната година. Попитан от motorsport-total.com как ще коментира това, съветникът на Ред Бул Хелмут Марко отговори в типичния си стил.
„Глупости. Не мисля, че сме в различна ситуация в това отношение спрямо Ферари. Особено се чудя за ефекта, който има върху екипа им представянето на Карлос Сайнц, който катастрофира няколко пъти. Това не може да е евтино“, заяви Марко
Междувременно бившият пилот и настоящ телевизионен коментатор Дейвид Култард сподели, че според него няма кой знае каква разлика като скорост между болидите на Ред Бул и Ферари.
„Намирам това за фантастично, като се има предвид, че са създадени по различни концепции. Според мен решаващият фактор в отделните уикенди ще е управлението на гумите. Серхио Перес не бе толкова далеч от Макс [Верстапен] на пистата, но не успява да извлече последните части от секундата. Така че, да, има „фактор Макс“. Но не мисля, че може с лекота да се твърди, че Ред Бул е по-бързата кола“, допълни Култард.
Шотландецът сподели също така, че представянето на Верстапен в Маями го е впечатлило.
„Според мен Макс кара като световния шампион, който е. Шарл [Льоклер] може би щеше да се справи лесно с един по-млад и неопитен Макс“, каза още Култард.
Charles and Max put on a show in Miami 🤩#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/MD868DZWuQ
— Formula 1 (@F1) May 10, 2022