Кристиан Хорнер разкри малко повече информация относно раздялата с Даниел Рикиардо. Според шефа на Ред Бул, Хелмут Марко е поискал австралиецът да бъде освободен още след старта в Барселона. Хорнер добави, че основната причина за втората раздяла с Рикиардо е най-вече заради крайно непостоянни резултати.
В края на миналия месец Рикиардо на практика се сбогува с F1. 35-годишният пилот беше освободен от тима на Виза РБ. На негово място беше сложено друго протеже на Ред Бул- Лиам Лоусън
По всичко изглежда, че Рикиардо няма да кара повече в F1. Австралиецът все още не е обявил какви са бъдещите му планове. Той отхвърли възможността да се върне като тестов и резервен пилот на Ред Бул. Компанията обаче иска да работи с него в бъдеще, макар и в различна роля.
Новината за освобождаването на Рикиардо предизвика немалко критики. Други пък посочиха, че той е трябвало да бъде изгонен по-рано. В същото време Кристиан Хорнер хвърли малко повече светлина върху този въпрос. Шефът на Ред Бул посочи, че раздялата с Рикиардо е предизвикано от липсата на постоянство. Хорнер също така добави, че Марко е поискал австралиеца да бъде сменен още след Барселона.
„Той [Рикиардо] започна сезона не толкова добре. След това имаше уикенд в Маями, който на две половини“, сподели Хорнер в подкаста F1 Nation. „В петък и събота сутринта той беше фантастичен и приличаше на стария Даниел, който се защитаваше срещу Ферари и превъзхождаше колата.“
„Но след това съботният следобед и неделята бяха катастрофални. Затова още около Барселона Хелмут искаше да го извади от колата. Оттам нататък вече имаше голямо напрежение върху него“, продължи шефът на Ред Бул. “ Когато стигнахме до Монреал, старият Жак Вилньов го накара да се раздвижи малко, като му се скара/ Това определено го разпали. Начинът, по който управляваше автомобила този уикенд…. Все едно го хвана за гушата и направи много силен по време на целия състезателен уикенд.“
„Затова[на Рикиардо]: обаждай се на Жак всеки път на всяка Гран при до края на годината, защото каквото и да е казал, то определено проработи“, добави Хорнер.
Според шефа на Ред Бул, съдбата на Рикиардо на практика е била подпечатана, тъй като той не е достигнал върховата си форма, която са искали от него. Австралиецът така и не е показал желание за завръщане в тима от Милтън Кийнс
Първоначално Рикиардо беше смятан за потенциален заместник на Серхио Перес. Австралиецът обаче не направи достатъчно, за да бъде обмислян като сериозен кандидат за това място.
„Направих всичко възможно, за да му осигуря колкото се може повече време в колата и за да може да постигне резултати. В противен случай той щеше да си тръгне още след Барселона.“
„Всички пилоти са подложени на натиск да постигнат резултати. Причината, поради която Даниел беше в този автомобил, беше да си върне позицията в Ред Бул, особено ако Чеко не постигне добри резултати.“
„Проблемът беше, че и двамата имаха проблеми с формата си в различни моменти. Чеко започна сезона много добре и много силно, а Даниел се бореше. И след това, докато Чеко губеше форма, Даниел я намираше. Но това никога не беше достатъчно убедително, за да кажем: „Добре, трябва да сменим двамата пилоти.“
Хорнер също така обясни, че решението да заложи на Лоусън в последните стартове е да се види на какво е способен новозеландецът. В същото отборът обмисля какво да прави с Перес в дългосрочен план.
„Нуждаем се от отговори за по-широката картина по отношение на пилотите“, заяви Хорнер. „С оставащите шест състезания това е перфектната възможност да подредим Лиъм редом до Юки [Цунода], за да видим как ще се представи през оставащите Гран при до края на сезона.“
„Това надхвърля рамките на Виза РБ и обхваща и Ред Бул Рейсинг. Очевидно имаме договор със Серхио за следващата година, но от друга страна винаги трябва да имаш поглед върху това, което следва.“
„Дали това ще бъде Лиам, или трябва да погледнем отвъд академията? Или пък някой от другите юноши ще се издигне дотогава, като Исак Хаджар или Арвид Линдблад?“, заключи шефът на Ред Бул.
When there’s no @F1 race to be driving in this weekend… 🤣
📸⏮️ 2023#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/BSKioPDFCT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 28, 2024