Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Искаме през 2015 г. да сме на нивото на Мерцедес

Марко: Искаме през 2015 г. да сме на нивото на Мерцедес

41
0
Хелмут Марко

След четирите успешни години в екипа на Ред Бул сега изживяват тежки времена. С изключение на победата в Канада, когато Даниел Рикиардо се възползва от проблемите на Мерцедес, в екипа от началото на сезона почти непрекъснато се оплакват от конкурентоспособността на задвижващите системи на Рено. В действителност в сравнение с предсезонните тестове французите подобриха значително представянето си, но все още изостават от Мерцедес. На започващите утре на Силвърстоун тестове Рено ще изпробват нов пакет подобрения, които трябва да бъдат използвани в Германия.

„Съвместната ни работа става все по-интензивна и частично вече е поставена на нова основа“, обясни д-р Хелмут Марко пред Speedweek. Последните анализи показали, че потенциала на задвижващата система на французите все още не бил достигнат, но и двете страни се опитвали наваксат. „Идеята е преди хомологацията да подобрим нещата във всички възможни области.“

Това означава, че ще бъдат взети краткосрочни мерки до края на сезона, но също така и дългосрочни, въпреки че е възможно регламента да бъде замразен.

„В дългосрочен план, което за нас означава по време на сезон 2015, ние искаме да сме на нивото на Мерцедес. Паралелно с подобряването на представянето тече и друга програма, чиято цел е да се подобри драстично надеждността“, обяснява Марко. Въпреки поставените цели за следващата година, австриецът подчертава, че не са прекратили развитието за настоящия сезон.

Междувременно станаха факт първите реформи в Рено. Жан-Мишел Жалиние се оттегли от поста си като ръководител на Рено Спорт по „лични причини“, като на негово място бе назначен бившият тим шеф на Катерам, Сирил Абитебул. Този ход бе приветстван от Марко.

„Сирил е истински борец, като в Катерам той бе наясно с проблемите в задвижващите системи, с които се сблъскаха тази година клиентите на Рено. Така той ще има ясна представа, върху какво трябва да се работи.“

Катерам за момента остава единственият отбор извън тези на концерна Ред Бул, който ще ползва задвижващите системи на французите и през следващата година. Лотус гледа в посока Мерцедес, което за Марко и контролираните от него тимове е всичко друго, но не и тъжно. Защото той продължава да твърди, че концентрацията върху един топ отбор е нещо положително. В Рено пък се опитаха през този сезон да задоволят желанията на всички свои клиенти, което се оказа всичко друго, но не и удачно.

В Торо Росо пък предстоят сериозни промени. Британският департамент на екипа около техническия директор Джеймс Кий ще бъде подсилен с нов персонал, който да помага за контрола на качеството. В екипа в последно време пострадаха сериозно заради липсата на надеждност, като Данил Квят записа три поредни отпадания от Монако до Австрия. Жан-Ерик Верн пък има пет незавършени състезания този сезон.

„Тим шефът Франц Тост вече търси нови хора“, признава Марко. Освен това екипът от Фаенца ще получи ново работно хале през 2015 г. като целта е отборът да се утвърди в средата на класирането. По отношение на квалификациите това е постигнато, след като двамата пилоти многократно през тази година влизаха в топ 10. Надеждността на колата в състезанията обаче е проблем, който трябва да бъде решен.

„Иначе колата им не е лоша, като дори в Австрия показа по-добро представяне от тази на Ред Бул“, заявява в заключение Марко.