Червените флагове бяха в центъра на вниманието и в квалификацията, и в състезанието за Гран при на Сао Пауло. Сесията за разпределение местата на грида на пистата Интерлагос бе отменена в събота и насрочена за неделя заради тежките метеорологични условия. В неделя продължи да вали и имаше множество инциденти. Работата на рейс контрола и в квалификацията, и в състезанието бе критикувана. Макс Верстапен беше вбесен след отпадането си от Q2 и питаше защо е минало толкова време преди показването на червения флаг след удара на Ланс Строл (Астън Мартин). Кристиан Хорнер го подкрепи и допълни, че не става въпрос колите в бърза обиколка да си я довършат, а за безопасност.
Хелмут Марко бе на същото мнение. Освен това австрийският съветник на Ред Бул добави, че забавяне имаше и в надпреварата след катастрофата на Франко Колапинто (Уилямс). Той посочи, че Верстапен се молел състезанието да бъде спряно, когато дъждът бе най-силен.
„Пет коли катастрофираха в квалификацията, някои от тях се разбиха много тежко. Не знам дали това беше правилното решение“, коментира Марко, имайки предвид подновяването на квалификацията
„Много неща се случиха. Ние (има предвид колите – б.р.) сме последни в питлейна, после [Естебан] Окон се вмъкна. На всичкото отгоре отне повече от 30 секунди да покажат червен флаг. При другия инцидент – с [Фернандо] Алонсо – червеният флаг се появи веднага. Изключително дразнещо е, защото имахме кола, която можеше да се бори за челни позиции. Това стечение на обстоятелствата ни изхвърли от битката“, каза още 81-годишният австриец.
„В състезанието Макс караше в своя собствена вселена. И летеше, когато бе на чиста писта. Изпреварванията му бяха сензационно изпълнени, но когато валеше наистина силно, той се молеше да спрат състезанието. Не разбирам защо ги оставиха да карат две много опасни обиколки, въпреки че Макс ги превърна в демонстрация. Това бе правилната реакция от негова страна на всичко, което се случваше напоследък. Макс има невероятен контрол, особено в дъжда. Този инстинкт му позволи да изследва лимита повече от всеки друг. Постигна го и през 2016 г. в подобно състезание. Световната титла е близо“, посочи Марко.
Бившият пилот от Формула 1 Кристиян Алберс видя и друг проблем в квалификацията. Според него от Ред Бул са показали арогантност, залагайки изцяло на уменията на Верстапен вместо да го изкарат на пистата по-рано в квалификацията при толкова трудни метеорологични условия
„В тези обстоятелства трябва да се внимава много. Иска се и доза късмет, понякога не се получава и не е честно. Но честно казано, те излязоха твърде късно. В подобни условия е далеч по-добре да се излезе по-рано. Буквално, за да не рискуваш с появата на червен флаг. А те просто оставиха Макс да кара, докато трябваше да са малко по-агресивни. Това демонстрира арогантността на Ред Бул, където вярват, че Верстапен ще се справи. Това е проблем, защото отборът също трябва да работи с тази цел“, посочи Алберс, който е част от екипа, отразяващ световния шампионат на Формула 1 в Нидерландия.
„Накрая забелязаха, че няма достатъчно време, защото Макс се луташе и се чудеше как да позиционира колата. Сами се прецакаха. Беше болезнена квалификация. Може би най-лошата изобщо“, допълни Алберс.
View this post on Instagram