Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Възприятието, че Марко е злодей, е погрешно, твърди Албон

Възприятието, че Марко е злодей, е погрешно, твърди Албон

955
0
Алекс Албон, Хелмут Марко
Алекс Албон и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Възприятието, че Хелмут Марко е злодей, който тормози пилотите, е погрешно, твърди Алекс Албон. Той стана пилот в Ред Бул след освобождаването на Пиер Гасли в средата на сезон 2019 и сам загуби титулярната позиция след сезон 2020. Въпреки това обаче Албон, който догодина ще кара за Уилямс, заяви в подкаста F1 Nation, че културата в Ред Бул изисква много от състезателите, а не Марко.

„Честно казано, според мен има едно погрешно възприятие по въпроса. Мисля, че в медиите е изграден един образ на злодей, но по принцип определено не е така. Смятам, че на Хелмут се приписва най-лошата роля, но подобни характеристики се приписват и на Ред Бул като цяло“, обясни Албон

„Първо трябва да осъзнаеш, че те са отбор, който печели и очаква добри резултати. Това води до изграждането на определена култура в тима, която гласи: „Не печелим, следователно не сме щастливи“. Така и трябва да е, особено в трите топ отбора – Ред Бул, Ферари и Мерцедес, там това се очаква. Разбира се, че е трудно, особено като нямаш някакъв особен опит в голям екип. Но да, това е положението. Според мен най-голямо значение има придобиването на увереността в колата.“

„И не е като да се отнасят с теб… „Трябва да свършиш това, ако не стане – това е, събирай си багажа.“ Искат и двата болида да вървят добре, това е намерението. А и не искаш да натоварваш някого, ако не е ниво, защото медиите на първо място го вършат достатъчно. Говорейки лично за мен, аз оказвам най-голям натиск върху себе си. Сложно е. Мисля, че просто за мен или Чеко (Серхио Перес – б.р.) не е толкова лесно да накараме автомобила да върви бързо, колкото за Макс [Верстапен].“

25-годишният Албон е тест и резервен пилот на Ред Бул този сезон. Той разказа още, че работата в симулатора на тима му е помогнала да разбере повече за стила на управление на Верстапен.

„Стиловете на управление на Макс и Чеко са различни. Макс харесва по-нестабилна задна част, затова и рядко се оплаква от липса на баланс в тази половина от колата. Чеко има различни проблеми. И за двамата търсим решения. Петъците са истинско удоволствие, защото следим на живо тренировките, докато аз съм в симулатора. Гледаме онборд кадри, получаваме обратната информация, стараем се да съпоставим данните възможно най-бързо, защото има много малко време за постигане на баланс. Разбира се, работата е различна от тази на писта.“

Междувременно стана ясно, че от Уилямс искат да разговарят с Ред Бул Албон да започне работа за новия си отбор във Формула 1 веднага след края на настоящия сезон

„Договорът му е от януари, разбира се. Но той върши много подготвителна за състезанията работа, която приключва с провеждането на последната надпревара. След това би могъл да започне с нас“, обясни шефът на тима от Гроув Йост Капито.

Той допълни, че Албон ще запази Ред Бул Тайланд като свой личен спонсор, но Уилямс няма никакви връзки с Ред Бул като цяло.