Хелмут Марко вече не вижда визията на Дитрих Матешиц у новото ръководство на компанията Ред Бул, заяви почти 80-годишният австриец. Съветникът на Ред Бул в F1 не е сигурен също така какви ще са изискванията към Гран при тима. Причината е, че той контактуваше директно с Матешиц – без никакви посредници. След смъртта на австрийския милиардер начело на създадената от него компания са трима души. Оливер Минцлаф отговаря за спортните програми и от края на миналия сезон често е в бокса на Ред Бул.
„Срещали сме се два пъти. Остава да видим колко ще отговори на идеите ни. Ред Бул Рейсинг винаги е била много независима компания. Сега не се обаждам по телефона, за да разкажа какво се е случило във всяка сесия и състезания. Директната, лична и приятелска връзка вече я няма. Диди бе визионер. Това вече не го виждам“, коментира ситуацията Марко
На въпрос какво ще се случи с него, тъй като изглежда, че няма договор с отбора от Формула 1, австриецът заяви: „Аз съм свободен човек.“
„Мога да спра по всяко време ако не съм щастлив. Да почакаме и ще видим какво ще донесе бъдещето.“
Марко коментира още изявления от Бахрейн, според които Ред Бул може да спечели всички стартове през сезон 2023.
„Това са глупости. Не може да се твърдят подобни неща след едно състезание. Необходима е само една грешка в настройките, (за да изостанеш), както стана с нас в Бразилия миналата година. Но може би [Тото] Волф е прав да се тревожи. Аз не видях и капка пот по Макс [Верстапен].“
„Разликата в ситуацията на Мерцедес сега и нашите предишни грижи е, че ние разполагахме с двигател Рено, който бе с 50 к.с. по-малко. В Мерцедес сами създадоха проблемите си.“
„Очевидно са се изгубили някъде. Любопитен съм да видя как ще реагират сега, защото как да създадеш напълно нова кола при ограничени бюджети? Малко вероятно е да се случи чудо, ако се съди по скорошния ни опит“, каза Марко.
Бившият пилот бе попитан също така за сътрудничеството на Ред Бул и Форд за новото поколение задвижващи системи, което ще се използва от 2026 г. Той бе категоричен, че двигателите ще са дело на Ред Бул Пауъртрейнс в Милтън Кийнс.
„Разговорите с Порше и Форд не се случиха по едно и също време. Тези с Форд бяха по-късно. Имаше контакт от двете страни една към друга. Преговорите бяха проведени лично от президента Бил Форд и главния изпълнителен директор Джим Фарли. Те разговаряха с нашия шеф на отбора Кристиан Хорнер, когото аз подкрепям. А дори отборът да се казва Ред Бул Форд или Форд Ред Бул, то двигателят ще е изцяло Ред Бул Пауъртрейнс. Форд ще участва с технологии за батерията“, сподели Марко.
Putting the rain in Bahrain 😉🇧🇭 pic.twitter.com/QoJaPR7uKd
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 8, 2023