Тото Волф коментира предстоящия рейс уикенд в Бахрейн. Шефът на Мерцедес вярва, че пистата в Сахир ще бъде „още един тест за напредъка, който е постигнат с тазгодишния автомобил.“ Волф също така отдели няколко думи за участието на Фредерик Вести в първата свободна тренировка.
Мерцедес записа най-слабия си уикенд за тази година в Япония. Екипът показа добро темпо в тренировките и беше на много малка разлика от пилотите на Макларън. Но с напредване на уикенда Джордж Ръсел направи крачка назад, след като даде пето време в квалификацията. Веднага зад него се нареди Андреа Кими Антонели.
Ръсел и Антонели не постигнаха никакъв напредък в надпреварата на Сузука, която се оказа доста скучна и монотонна. Британецът опита да изпревари Шарл Льоклер чрез по-ранно спиране в бокса. Това в крайна сметка не му помогна и той остана зад пилота на Ферари. Антонели пък потегли шести и направи много дълъг стинт със средно твърдите гуми на Пирели. След спирането си в бокса, италианецът беше за кратко притискан от Люис Хамилтън. Той обаче натисна и успя да се отдалечи от своя съперник и запази шестото място до финала
Този уикенд Мерцедес се насочва към Бахрейн. Тимът от Бракли има общо шест победи на пистата в Сахир, като последната е записана през 2021 г. Този уикенд екипът се надява да продължи доброто си представяне и да продължи да разбира и развива новия автомобил.
„Япония беше пример за това, което можеше да се случи. Показахме добро темпо по време на тренировките, но не успяхме да го пренесем в квалификацията. Това влоши шансовете ни да постигнем силен резултат в неделя“, коментира Волф.
„Сузука е трудна за изпреварване писта. Тъй като състезанието беше с едно спиране, възможностите за напредък бяха ограничени. Все пак има и положителни неща, които можем да извлечем от уикенда. Автомобилът отново показа потенциал. Подиумът беше възможен, ако бяхме изпълнили по-чисто уикенда“, добави шефът на Мерцедес.
Този уикенд Мерцедес отново ще разчита на Фредерик Вести. Датчанинът ще замести Джордж Ръсел в откриващата свободна тренировка като част от изискването всеки отбор да предостави един от автомобилите на млад пилот в поне две сесии.
„Принос за уикенда ще има и резервният ни пилот Фредерик Вести. Той ще се качи в автомобила на Джордж в първата тренировка, изпълнявайки първата от двете сесии за новаци, които трябва да проведем тази година.“
„Благодарение на работата си в симулатора, Фред е навъртял повече километри с F1 W16, отколкото който и да е от другите ни пилоти. С работата си в Бракли той изигра важна роля за непрекъснатото му развитие и представяне. Това е още една добра възможност за него да направи това, но този път на състезателната писта“, обясни Волф.
Пистата в Бахрейн разполага с няколко дълги прави, както и различни типове завои. Затова тя се използва за тестове и може да разкрие кои са слабите и силните страни на даден болид.
„Бахрейн ще бъде още един тест за напредъка, който сме постигнали с тазгодишния автомобил. Това е писта, която ограничава задната част на автомобила. Тук има и абразивна повърхност и обикновено се наблюдават високи температури на пистата. Това я прави трудна за гумите и е типът писта, на която имахме трудности миналата година“, заключи Тото Волф.
Another week, another Wallpaper Wednesday🤩
Update yours now 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 9, 2025