Начало Избрани Марко недоволен, че не забраниха задното крило на Макларън, ФИА: И най-шумните...

Марко недоволен, че не забраниха задното крило на Макларън, ФИА: И най-шумните са имали полза от подхода ни

1234
0
Оскар Пиастри, Макларън F1
снимка: Макларън

Хелмут Марко остана недоволен от начина, по който ФИА подходи по въпроса със задното крило на Макларън. От федерацията поискаха от отбора от Уокинг да го промени така, че да няма наблюдавания по време на Гран при на Азербайджан ефект. Не бе издадена техническа директива и нямаше указания към други или всички отбори за променени изисквания в конструкцията на задните крила. За решението на ФИА се разбра миналия петък в Сингапур, след като предходната вечер Кристиан Хорнер и Пиер Ваше се срещнаха с Никола Томбазис там.

Кристиан Хорнер, Хелмут Марко
Кристиан Хорнер и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Правилата сочат, че крилото не може да бъде конструирано по начин, позволяващ то да се огъва по време на движение. Проверката, инспекцията е едно – те я минават. Но случващото се по време на състезание е съвсем различно нещо. Няма никаква сива област“, заяви Марко по време на уикенда в Сингапур

„Формулировката е много конкретна: крилото не трябва да се променя аеродинамично по време на управление. Така че или да измислят нов метод за тестване, или да променят правилата, или да забранят това крило“, допълни австрийският съветник на Ред Бул в F1.

Историята със задното крило на Макларън излезе в публичното пространство след надпреварата в Баку. Официален протест не бе подаван, макар Марко да каза, че имало три възражения. Няма информация и за поискано от съперник уточнение от страна на ФИА, каквато е практиката, когато има съмнения относно каквито и да са елементи. От Ферари например имали намерение да подадат официално възражение срещу крилото в Баку, но не могли да съберат доказателства. Така или иначе федерацията предприе действие, от което и в Скудерията не останаха доволни. Фредерик Васьор повдигна въпроса какво се случва с предните крила, които ФИА наблюдава подробно още от уикенда в Белгия. Това не бе обсъдено в Сингапур, където обаче директорът на федерацията за едноместни състезателни болиди Томбазис даде разяснение защо първоначално нямаше, а след това имаше реакция.

„Обсъдихме въпроса след състезанието в Баку. Обикновено отборите, които имат оплакване относно нечия конфигурация, идват при нас в петък за дискусия. Трябва да се отбележи, че Макларън премина всички тестове. Това е важно. Макларън изпълни всичко според предписанията на техническите директиви“, заяви Томбазис

„Така че на основата на резултатите от проверките не изглеждаше добре да се реагира ретроспективно. Всички отбори, включително тези, които най-шумно протестират в наши дни, са имали полза от този подход в един или друг момент.“

„Според мен това бе правилното решение от спортна гледна точка и не заслужава да бъде преувеличавано. Но е нормално да има спорове, защото шампионатът е много напрегнат. В Баку слънцето грееше в определена посока, което подчерта в по-голяма степен феномена. На Монца и Спа не бе така и там никой не го забеляза. Може би ако някой бе дошъл при нас, щяхме да действаме малко по-рано“, допълни Томбазис.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)