Начало Избрани Maрко очаква наказания за Льоклер и Ферари в по-късен етап от сезон...

Maрко очаква наказания за Льоклер и Ферари в по-късен етап от сезон 2022 в F1

3493
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Д-р Хелмут Maрко очаква наказания за Льоклер и Ферари в остатъка от сезон 2022 в F1. Съветникът на Ред Бул смята, че проблемите с надеждността на Ферари могат да доведат до санкции за пилота от Монако в по-късен етап от кампанията.

Съперничеството между Ред Бул и Ферари приключи доста преждевременно в Гран при на Азербайджан. Събитията в Баку се подредиха до най-неприятния начин за Скудерията, след като двата автомобила на Скудерията имаха проблеми с надеждността на Ферари F1-75. Така те оставиха Макс Верстапен и Серхио Перес да запишат лесна двойна победа.

Резултатът от състезанието по улиците на Баку увеличи и преднината на Верстапен на върха в шампионата на пилотите. световният шампион има на 21 точки преднина пред съотборника си в Ред Бул Серхио Перес. Междувременно Льоклер се срина до третото място, изоставайки с 34 пункта от Верстапен.

След състезанието в Азербайджан, д-р Марко предположи, че проблемите с двигателя на Ферари ще доведат до наказания на тима заради използване на твърде много компоненти през сезона.

„Искаме честна битка“, каза Марко пред австрийската медия ServusTV.

„Сега Льоклер ще използва трети двигател. След това ще трябва да го смени поне веднъж или два пъти. В такъв случай наказанията на стартовата решетка са непреодолими.“

Тъй като битката за лидерството приключи по-рано от очакваното, Верстапен спечели победата на градската писта в Баку с повече от 20 секунди преднина пред Перес.

Малко пред оттеглянето си, монегаскът се намираше на първа позиция. Пилотът на Ферари избра да спре в бокса при виртуалната кола за сигурност.

Преди първото си спиране, победителят в квалификацията бе изпреварен от Перес на старта. После бе подложен на силен натиск от Верстапен. Това подчертаваше силното състезателно темпо на Ред Бул.

Марко смята, че е имало достатъчно доказателства, според които Ред Бул е имал по-бързия автомобил в състезанието. Според него, Льоклер е останал пред Верстапен само благодарение на въздушната струя на Перес.

„От гледна точка на чистата скорост, Льоклер успя да се залепи зад въздушната струя зад Перес в първите няколко обиколки. По този начин Макс не успя да го изпревари веднага“, добави австриецът.

След това обаче видяхме какво се случи. Картината бе такава, каквато която очаквахме. Все пак наистина бяхме най-бързи в състезанието.“