Хелмут Марко се опита да оправдае поведението на отбора на Ред Бул, който накара Серхио Перес да се прибере с потрошената си кола по време на Гран при на Канада, за да избегне излизане на сейфти кар, докато Макс Верстапен бе начело. От отбора признаха действията си при изслушването след надпреварата в Монреал. Наказанията бяха 25 000 евро глоба за тима и 3 места назад на стартовата решетка за Перес – за действия, които биха могли да се тълкуват като опит за манипулиране на резултата от състезание. Марко заяви, че екипът не бил видял колко тежки са щетите по автомобила на мексиканския пилот, когато му дали инструкцията да продължи да кара. От болида на Перес падаха отломки, докато той се прибираше към пита, което се видя в нормалното предаване на състезанието по телевизията.
„Няма да обсъждаме наказанията. Ще преживеем три места назад на грида. В момента на пистата не знаехме колко зле е положението. Не се виждаше на камерите, с които разполагахме. Искахме Чеко да продължи да кара, защото всичко бе възможно в това състезание. И никога не знаеш колко отломки ще се разхвърчат“, заяви Марко
81-годишният австриец допълни, че „други са карали с повече висящи части. Люис Хамилтън веднъж спечели на Силвърстоун на три колела“.
„Битката се ожесточава. Нещата не са толкова чисти за нас, защото колата и симулаторът ни имат определени слабости“, продължи Марко, който наскоро заяви, че няма корелация между данните от симулатора и информацията на писта. „Симулаторът не пресъздава правилно бордюрите. Технически е напълно осъвременен. Просто или не му е подадена правилната информация, или данните не се тълкуват правилно.“
„Но ние вече работим по отстраняването на проблемите. Винаги сме знаели, че няма да спечелим всички състезания. Но за нас е добре, че останалите не могат да постигнат постоянство в представянето. Ако всичко върви добре в нашия тим, то Макс [Верстапен] ще е напред в състезанието.“
Според Марко нидерландецът щял да спечели в Монреал дори ако бе зад волана на Макларън или Мерцедес
„Единствен Макс има цялостен поглед върху надпреварата и увереността да ускорява при необходимост. Нашият отбор обаче взе абсолютно правилно стратегически решения.“
Едно от тези решения бе на състезателния инженер на Верстапен Джанпиеро Ламбиазе. Пилотът поиска в един момент от надпреварата гуми за суха писта. Инженерът му не позволи това и на болида на Макс сложиха интермедии.
Междувременно Уил Бъкстън, който е част от екипа на официалния уебсайт и телевизия на Формула 1, пусна свой коментар относно наказанията за Ред Бул и Перес след Гран при на Канада. Той гласеше следното:
„Лично аз мисля, че тези последствия изобщо не са достатъчни. Отборът е признал, че е инструктирал Перес умишлено да наруши правилата и по този начин да застраши други пилоти (затова съществува това правило) с желанието да избегне кола за сигурност, която можеше да им струва победата. Обърнете причинната връзка и имате отбор, накарал пилота си да наруши правилата, за да излезе сейфти кар, който да им помогне да спечелят. Няколко градуса разлика. Едното е преместване на грида и глоба. Другото е Сингапур ’08.“
Любопитното е, че Бъкстън изтри този си туит малко по-късно. Вместо това в профила му стои похвала, че надпреварата е била „чудесно забавление“.
Will telling the truth then chickening out before he goes the way of Jonny Herbet.
Perhaps Horner or Benny had a word…
If only #F1 journalists were actually able to speak their minds more often, especially when you have questionable events like this and the #AbuDhabiScandal. pic.twitter.com/lymMlEuIlB
— Andrew E (@andrewje_home) June 10, 2024