Хелмут Марко определи Макларън като най-сериозният съперник на Ред Бул. Австриецът вярва, че именно британците могат да „предизвикат“ неговия отбор през следващия сезон.
Ред Бул няма никаква конкуренция от началото на сезона. Отборът от Милтън Кийнс спечели с лекота първите 14 старта. В Сингапур Карлос Сайнц от Ферари прекъсна серията на австрийския отбор.
Седмица по-късно Ред Бул се върна към обичайната си форма- Макс Верстапен спечели безпроблемно квалификацията и надпреварата на пистата Сузука. Същевременно „Червените бикове“ спечелиха шампионата при конструкторите.
Миналия уикенд Верстапен си гарантира трета световна титла. Пилотът на Ред Бул финишира втори в спринта на пистата Лосаил, което бе напълно достатъчно, като се има предвид отпадането на Перес. В неделя Верстапен записа още един рутинен успех и продължи да прави шампионата все по-безсмислен
Междувременно Макларън имаше ужасяващо начало на кампанията. Отборът от Уокинг рядко попадаше в топ 10 и бе близо до екипи като Алфа Ромео, Уилямс, Алфа Таури и Хаас. С напредване на сезона Макларън направи сериозни промени по своя автомобил. Това помогна на Ландо Норис и Оскар Пиастри да влизат безпроблемно в Q3 и да се качват на подиума.
Макларън се представи много силно в последните два уикенда в Япония и Катар. На Сузука отборът от Уокинг вкара две коли на подиума, след като Норис бе втори, а Пиастри- трети. Така британците записаха първи двоен подиум от Гран при на Италия 2021.
Две седмици по-късно в Катар Макларън продължи да върви във възходящ ред. Британският отбор отново бе вторият по сила след Ред Бул. В събота Пиастри спечели спринтовата надпревара на Лосаил, докато Норис бе трети. В неделя новобранец финишира зад победителя Макс Верстапен, докато неговият съотборник отново бе трети.
Макларън показа отлична скорост на две писти, които нямат много прилики. Общото нещо между Сузука и Лосаил е бързите завои. Именно тук колата на Макларън се чувства отлично след подобренията през лятото. Но от друга страна, MCL60 се представи добре и на бавни трасета като Хунгароринг и Марина Бей.
Разбира се, възраждането на Макларън предполага, че отборът ще бъде още по-силен догодина. Това кара д-р Марко да вярва, че именно британците ще бъдат основен съперник на Ред Бул през следващата кампания
„Те са бързи и стабилни на всички писти и са най-постоянни. Трябва да кажа, че болдът на Макларън дори е по-добър от нашия в много бързите завои. Когато е така, ние наистина изпитваме трудности и трябва да натискаме до краен предел. Те са най-големите ни преследвачи и в момента те продължават да набират скорост“, сподели Марко.
В същото време Андреа Стела призна, че не отхвърля прогнозата на д-р Марко.
„Това беше много положителен уикенд за нас. Ние сме вторият най-бърз автомобил, което е много добре за бъдещето. Щастлив съм, че можем да допринесем за спектакъла, който прави F1 по-вълнуваща“, коментира ръководителят на Макларън.
Марко също така добави, че Ред Бул вече „наблюдава отблизо“ напредъка на Макларън.
„Сравнихме темпото си с това на Макларън. Това е забележително и е малко страшно, тъй като се случва на всяка писта. Възможно е догодина битката с тях да е трудна. Другите не могат да се справят с нас и Макларън“, добави австриецът, който отново подразни Мерцедес и Ферари.
A shared pursuit of speed and perfection – and a collection to match 👀
The @TaylorMadeGolf x @RedBullRacing Speed Craft Collection drops October 17 🔜 pic.twitter.com/wL16xvCITp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 10, 2023
Шефът на Ферари Фредерик Васьор обаче не бе съгласен с предположението на Марко.
„Бих казал, че сега Макларън е вторият най-бърз отбор. Но пък пистите в Катар и Сузука имат общи характеристики – поредица от бързи завои.“
„Вероятно бяхме по-добри от Макларън в Монца и Сингапур. Затова нека изчакаме и видим следващите състезания, като започнем от Остин. Тази писта е смесица от всичко, така че можем да разберем къде наистина се намираме“, обясни Васьор.
We’ll be back and ready to fight in Austin 👊 pic.twitter.com/2zdbgvKvZi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 9, 2023