Хелмут Марко се хванал на бас с рейс инженера на Макс Верстапен Джанпиеро Ламбиазе кой ще води в Гран при на Мексико след първия завой след старта на състезанието и спечелил. Нидерландецът бе трети на стартовата решетка – зад пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. При потеглянето атакува, монегаскът опита да се защити. През това време Серхио Перес се вмъкна от лявата страна на Льоклер. Опитът на мексиканеца не успя, закачи се с пилота на Ферари и ударът сложи край на състезанието му. През това време Верстапен поведе, а след това и спечели домашната Гран при на съотборника си.
„Макс всъщност изпълни всичко добре. Стартът му беше брилянтен. Бях се хванал на бас с Джанпиеро Ламбиазе за това кой ще води след първия завой. GP (от Gianpiero Lambiase, б.а.) загуби“, разказа Марко
„Вече не се хващам на басове с Макс, но с GP го правим. Беше за втори път, а аз спечелиш и двата пъти. Добрият старт позволи на Макс да диктува нещата на пистата. Той всъщност контролираше състезанието, както обикновено. Червеният флаг се появи в неприятен за нас момент. Мисля, че доминацията щеше да е още по-сериозна, ако не бе прекъсването“, добави съветникът на Ред Бул.
„Дали действията на Перес бяха грешка? Бих казал, че това бе състезателен инцидент.“
„Той направи далеч по-добър старт от Сайнц и всъщност бе пред Льоклер. Малшанс бе, че се удариха. При такава свръх ентусиазирана публика е логично да искаш да се бориш за победата. Не мисля обаче, че маневрата беше „всичко или нищо“. Разбирам и защо се хвърли така. Още искаше да продължи, след като се върна в пита, но не беше възможно. Проблемът не беше само в огромната дупка на кутията за радиатора. Някои съществени компоненти бяха повредени“, каза още Марко.
„Даниел [Рикиардо] направи супер състезание. Ако състезанието имаше още една обиколка, щеше да мине и [Джордж] Ръсел. Това показва и колко бърза може да е колата на Алфа Таури. Юки [Цунода] също бе бърз, но допусна не една, а три глупави грешки. Трябваше да завърши осми“, добави австриецът.
View this post on Instagram