Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв и в Мексико, Хамилтън и Льоклер на подиума

Верстапен пръв и в Мексико, Хамилтън и Льоклер на подиума

7040
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Серхио Перес
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) взе поредна победа през сезон 2023, триумфирайки в Гран при на Мексико. Втори завърши Люис Хамилтън с Мерцедес, а последното място на подиума зае Шарл Льоклер.

25 градуса бе температурата на въздуха в началото на надпреварата. Тази на пистата бе цели 48 градуса – най-висока през целия уикенд. Алекс Албон и Естебан Окон бяха с гуми хард на грида, Ландо Норис – със софт, а всички останали пилоти – с медиум.

На старта Макс Верстапен се вклини между двете Ферари-та, които бяха на първа редица и поведе. Серхио Перес също атакува, изравни се с Шарл Льоклер и бяха трима един до друг в подхода към първия завоя

Перес закачи Льоклер, болидът му подскочи във въздуха и изхвърча от пистата още в първия завой. Шарл излезе втори пред Сайнц, Даниел Рикиардо, Люис Хамилтън. Следваха Оскар Пиастри, Джордж Ръсел, Нико Хюлкенберг в своя старт №200. Перес се прибра в бокса, механиците прегледаха колата му, но местният любимец отпадна от надпреварата.

„Има малки щети по предното крило, но продължаваме. Не виждаме проблеми в данните“, бе съобщението за Льоклер по радиото.

Рейс контролът пусна виртуална кола за сигурност, защото на пистата имаше отломка от болид. В челото Верстапен бе вече на 4,6 сек пред Льоклер. Виртуалният сейфти кар бе само за обиколка и след това надпреварата бе подновена. Авансът на Макс бе намален до 2 секунди. Хамилтън пък притискаше Рикиардо.

Хамилтън се обади по радиото, че болидът му започва да прегрява. Излизаше настрани от траектория, за да го охлажда, но не можеше да приближи достатъчно Рикиардо, за д аго задмине. Верстапен даде най-бърз тур и вече бе на 2,5 сек пред Льоклер. В 11-ата от 71 обиколки Хамилтън най-после изпревари Алфа Таури-то и излезе четвърти. Ръсел опитваше да атакува Пиастри от известно време, но не успяваше да вземе шестото място. В дъното на колоната Юки Цунода, който бе сложил хард, даде най-бърз тур.

Верстапен бе предупреден да внимава с бордюра на трети завой. Той отговори, че се опитва, но болидът му не е много стабилен. Преднината му вече бе 3,6 сек

Рейс контролът съобщи, че след края на състезанието ще разгледа дали Льоклер не е карал с болид в опасно състояние. В 19-ия тур Верстапен каза по радиото, че гумите му вече се предават. Хамилтън пък бе доволен от баланса на колата си за разлика от вчера, когато каза, че управлението е кошмарно.

В 20-ата обиколка Верстапен влезе в бокса. Сложи хард и се върна седми на пистата – зад Ръсел. Хамилтън пък настигна Сайнц.

Макс взе шестото място в 22-ата обиколка и петото в следващия тур. От Ферари казаха на Сайнц, че според тях стратегия с един питстоп все още е най-добрият вариант. Хамилтън мина през пита в 25-ия тур. Той също сложи най-твърдите гуми, предоставени от Пирели на отборите от Формула 1 за уикенда в Мексико. Верстапен вече бе трети – зад двете Ферари-та.

Ръсел смени гуми в 27-ата обиколка, взе хард. Върна се десети на трасето, зад Валтери Ботас и изобщо не бе доволен от това. Известно време спори с питуола на Мерцедес дали е било нужно да прави питстоп в точно този момент.

В 29-ата обиколка Верстапен бе втори, след като изпревари и Сайнц. От Ферари попитаха Льоклер колко обиколки може още да изкара на пистата с гумите, с които стартира. Шарл отговори, че усещането е добро и е в състояние да поддържа темпото. Сайнц мина през пита в 31-ия тур. В следващата обиколка същото стори и Льоклер. И двамата сложиха хард. При връщането им на пистата Шарл бе пред Хамилтън, но на значително по-малка разлика – 2,6 сек, а Сайнц бе зад седемкратния световен шампион. Люис попита дали в екипа смятат, че гумите му ще издържат. Рейс инженерът му Пийт Бонингтън отговори, че има голям шанс за това.

В 33-ата обиколка Кевин Магнусен претърпя тежка катастрофа на девети завой. Веднага излезе кола за сигурност, защото разбитият Хаас бе близо до трасето

Колата се и подпали, а още нямаше маршали, които да я изгасят. Верстапен веднага мина през пита и отново сложи хард. Междувременно на трасето маршалите вече събираха отломките, когато рейс контролът реши да спре състезанието в 34-ия тур. Подреждането в този момент бе Верстапен, Льоклер, Хамилтън, Сайнц, Рикиардо, Пиастри, Ръсел, Цунода, Хюлкенберг, Норис.

„Това е пълен майтап. За какво е този червен флаг? Видях, че има малък пожар в колата, но вече прибираха отломките“, недоволстваше Верстапен по радиото.

Прекъсването продължи малко повече от 20 минути. Рейс контролът обяви, че ще има нов старт от място в реда, в който бяха пилотите при прекъсването

Льоклер каза преди връщането на грида, че старт с хард ще е „огромен хаос“. Верстапен и Льоклер бяха с хард, Хамилтън – с медиум, Сайнц и Рикиардо – също с твърди гуми. При второто потегляне Верстапен пак поведе. Льоклер успя да удържи Хамилтън. Сайнц бе четвърти, Ръсел изпревари Рикиардо. Пиастри бе седми, следван от Цунода, Албон и Хюлкенберг.

Хамилтън притискаше Льоклер, а Ръсел се оплака, че Сайнц криволичи по пистата.

„Виждаме го“, отговориха от Мерцедес.

В 40-ата обиколка Хамилтън отново атакува, дори стъпи извън пистата, вдигайки пушилка, но този път успя да изпревари Льоклер. Ръсел бе на под половин секунда от Сайнц.

Верстапен бе на 4,1 сек пред Хамилтън. До 46-ата обиколка авансът на нидерландеца бе 5,1 сек. На трасето Цунода атакуваше Пиастри, който се защитаваше упорито. Междувременно Фернандо Алонсо се прибра в пита, където отпадна за второ поредно състезание. В 49-ия тур се стигна до удар между Цунода и Пиастри. Пилотът на Алфа Таури излетя от пистата, удряйки ядосано волана си.

В челото темпото се бе успокоило и Хамилтън изоставаше на 8,4 сек от Верстапен

Льоклер бе на повече от пет секунди зад седемкратния световен шампион. Сайнц бе на малко под 4 сек от съотборника си и се бе откъснал от Ръсел.

До 60-ата обиколка повечето битки се водеха във втората половина на колоната. В челото пилотите се бяха разкъсали и нямаше съревнование помежду им. 10 тура преди карирания флаг Верстапен бе на над 12 секунди пред Хамилтън, а Льоклер – на пет секунди зад пилота на Мерцедес.

Норис настигна Ръсел, атакува го няколко пъти и четири тура преди финала го изпревари. По-назад в колоната Строл тръгна да атакува Ботас, закачи го и се завъртя. След това канадският пилот се прибра в пита на Астън Мартин.

Верстапен пресече пръв финала пред Хамилтън (който взе най-бързата обиколка в последния тур) и Льоклер. Сайнц завърши четвърти, следван от Норис. Рикиардо се опита да вземе шестото място от Ръсел, но не успя. Топ 10 допълниха Пиастри, Албон и Окон.