Хелмут Марко смята, че Шарл Льоклер трябва да бъде наказан от ФИА заради случилото се, когато пилотът на Ферари бе извикан на кантара. Той подмина мястото, където колите се мерят и се наложи механиците на Скудерията да го избутат обратно. Станалото не се разследва от стюардите. В нито един момент не е имало индикация от страна на ФИА за това, че смята ситуацията за проблемна. От Ферари заявиха, че не са пипали нищо по автомобила от момента, в който механиците започнаха да го бутат назад на кантара. На практика нямаше кога да се случи подобно нещо – Льоклер изобщо не стигна до бокса си. Въпреки това съветникът на Ред Бул е на мнение, че това е заслужаващ санкция инцидент.
Leclerc overruns the weigh bridge and is helped back into position by his mechanics #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/ZhsY56xSl9
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022
„Ако това нещо се наказва така, както се прави в младежките категории, то би трябвало да има драстична санкция. Той просто си подмина. Не са променили нищо по колата, но според правилата би трябвало да има наказание. Не му го пожелавам, защото има ужасен късмет в Монте Карло“, заяви Марко
„Не мисля обаче, че избутването на болида назад решава проблема. Не смятам също така, че ние ще се намесваме. Всичко беше крайно очевидно. Има други отбори назад, които също са заинтересовани да напреднат. Ние официално нищо няма да подаваме“, допълни 79-годишният австриец пред ORF.
Обяснението на Льоклер за станалото бе, че светлинният панел, откъдето се подава сигнал към пилота да отиде на кантара, трудно се вижда на входа на пита в Монако. Той спря в момента, в който от Ферари му казаха по радиото, че го викат за мерене.
„Тук сигнализацията е толкова далеч, че дори не знам дали е вляво или вдясно. Аз изобщо нищо не видях. Добре, че отборът видя и моментално ми се обадиха да спра“, допълни пилотът, който спечели полпозишъна за Гран при на Монако.
Third pole in a row for @Charles_Leclerc 💪#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/JedKxvE6JE
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022
Спортният директор на Ферари Лоран Мекис пък коментира пред Скай Германия, че от Скудерията са обсъдили ситуацията с ФИА.
„Шарл спря на 15-20 метра след кантара. Говорихме с ФИА. Те ни казаха: „Просто избутайте колата назад“. Няма проблем“, заяви Мекис.