Трагично е, че Карлос Сайнц не получи място в топ тип, заяви Хелмут Марко. Испанският пилот е бивш кадър на академията на Ред Бул за млади пилоти. В момента той кара за четвърта година за Ферари, но губи мястото си в края на сезона, тъй като от Маранело привлякоха Люис Хамилтън. През последните месеци имаше многократно слухове, че Сайнц има опция да отиде в Милтън Кийнс. В крайна сметка от Ред Бул решиха да задържат Серхио Перес, а Карлос подписа с Уилямс.
„Разбираемо е, че Карлос Сайнц реши да отиде в Уилямс, защото какви бяха алтернативите? Ауди със сигурност не е ако погледнете резултатите им. (Марко има предвид отбора на Заубер, който от 2026 г. трябва да се състезава като заводски екип на Ауди – б.р.) За Алпин не се знае дали ще получат двигателя на Мерцедес за 2025 г. или чак за 2026-та. Бих казал, че това бе най-доброто решение за него в тази ситуация“, коментира Марко.
„Разбира се, трагично е като се има предвид, че Сайнц прави най-добрия си сезон във Ферари, а не получава място в топ тим. Но нещата би трябвало да вървят напред и в Уилямс. Там също ще има силен двигател. Очевидно има и клауза в договора му, позволяваща да напусне ако получи оферта от по-добър екип“, допълни Марко
Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс бе категоричен, че твърденията за специална клауза в договора на Сайнц са спекулации. Той каза, че 10 души знаят какво пише в контракта на испанския пилот.
View this post on Instagram
Австрийският съветник на Ред Бул в F1 обясни и защо Даниел Рикиардо не се върна в Ред Бул.
„Даниел беше върнат в колата (във Виза РБ) и имаше идея да се върне в Ред Бул Рейсинг, ако бе значително по-бърз от Юки [Цунода]. Но той също имаше добри и лоши моменти. Досега не изпълни критерия, необходим за това да е пилот на Ред Бул Рейсинг“, каза Марко.
81-годишният австриец повтори, че решение относно Лиам Лоусън ще има през септември. Новозеландецът ще е свободен да напусне Ред Бул ако не получи предложение за титулярно място във Формула 1 през 2025 г.
Междувременно Ред Бул взе двама картингисти в академията си. 11 състезатели на възраст между 13 и 16 години взеха участие в изпитания с болиди от Формула 4 и състезателни GT3 коли
Марко лично наблюдава тренировките. Избраните са Фион Маклафлин и Скот Линдблом. Маклафлин е на 16 години от Дери, Ирландия и догодина ще се състезава в F4. Линдблом е 14-годишен швед.
„Важното е, че повечето от тях за първи тях седнаха във „Формула“ кола. Наблюдаваме как се адаптират, колко бързо прогресират, какъв напредък постигат в рамките на двудневен тест. Търсим и талант, и скорост. Гледаме колко добри са тези пилоти под напрежение и квалификационни симулации. Ред Бул не купува звезди, а ги създава“, каза Марко.