Новият шеф на Уилямс във Формула 1 Джеймс Ваулс взима със себе си инженери от Мерцедес и това не се харесва на отбора от Бракли, заяви Хелмут Марко. Доскорошният главен стратег на осемкратните световни шампиони ще оглави тима от Гроув. Марко бе попитан в интервю за Sport1 дали това назначение ще подсили позицията на Мерцедес в спорта – Тото Волф има исторически връзки с отбора, където известно време бе акционер, сега там отива Ваулс, с когото се разбира перфектно и освен това Уилямс използва задвижващи системи от Бриксуърт.
„Аз имам напълно различна информация. Ваулс си тръгва по собствено желание и се говори, че с него напускат добри инженери. Източниците ми твърдят, че това е причината за напрежението в Мерцедес“, коментира Марко
„Не знам дали това ще има негативно влияние върху тях. Ще видим. Но аз все още вярвам, че Мерцедес ще е най-големият ни съперник в шампионата тази година“, каза още той.
All systems go for 2023 👀#WeAreWilliams pic.twitter.com/s9qof8HqM1
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 19, 2023
Марко говори по още доста въпроси. Той сподели, че симрейсингът не е разсейващ за Макс Верстапен, а необходимо разнообразие. Нидерландският пилот дори направил промени в частния си самолет, за да може да кара по време на полети.
Тимът на Ред Бул пък има „ново“ попълнение тази година – Даниел Рикиардо се връща в Милтън Кийнс като резервен и развоен пилот. Според Марко не е ясно дали австралиецът все още е на достатъчно добро ниво, за да се състезава във Формула 1.
„Даниел се вписва много добре. Вече направи няколко страхотни събития за Ред Бул – това бе една от причините да го върнем. Дали е забравил как се кара? Трудно е да съди от дистанция какво не му достигна. Определено ще направи за нас един-два теста на гуми и това ще покаже по-ясно нещата.“
Австриецът, който в края на април ще навърши 80 години, коментира още ситуацията с популярността на Формула 1 в Германия. Нещата там са коренно различни в сравнение с времената, когато Михаел Шумахер превърна Гран при в почти национален спорт
В календара имаше две надпревари на немски трасета и редица други пилоти от страната. За сезон 2023 няма надпревара в Германия – какъвто е случаят от доста отдавна. На грида пък ще застане само един немски пилот: Нико Хюлкенберг.
„Невероятно е какво се случва в Германия понастоящем. В Австрия е точно обратното – популярността на Формула 1 е по-висока от всякога. Ред Бул е възприеман като национален отбор на страната и цялата държава вика за екипа. Затова и се надявам тимът на Мерцедес отново да е силен, за да може германците да се идентифицират с тях“, коментира Марко.